A Sony szerint csak átszervezés, valójában viszont a stúdió 80%-át az utcára rakják.

A február 25-i, sokak számára csalódást keltő State of Play bemutató margóján bejelentette a japán vállalat, hogy az egyik legrégebbi, és legtöbb PlayStation-exkluzívját szállító saját stúdióját „átszervezi”, pontosabban inkább leépíti.

Ez a csapat pedig nem más, mint a legendás Japan Studio.

A stúdiót 27 évvel ezelőtt, 1993 novemberben alapították, azóta pedig több száz PlayStation konzolokra megjelenő játék fejlesztéséhet volt közük, melyek mellett azért jó pár tucat exkluzív címet ők is jegyeztek. Olyan csapatok tartoztak hozzájuk, mint a Team ICO (Shadow of the Colossus, ICO, Tha Last Guardian), a Team Gravity (Gravity Rush, Siren) és az ASOBI Team (The Playroom, Astro’s Playroom), illetve olyan játékok jogai fölött bábáskodtak, mint a LocoRoco, a Patapon, a Knack, vagy az Ape Escape.

A legendák legendája - Shadow of the Colossus (PS4) - [Supernatural Movies]

A Sony hivatalos állásfoglalása szerint bezárásról szó sincs, csupán átszervezések lesznek, aminek középpontjában az ASOBI lesz, mivel az ő fejlesztéseiket szeretnék előtérbe helyezni, és a játékaikat népszerűbbé tenni. A VGC azonban rávilágított arra az apróságra, miszerint a Sony a Japan Studio munkatársainak túlnyomó többségével nem újít szerződést, kvázi az utcára küldve őket ezzel.

A Team ICO és a Team Gravity ezzel tulajdonképpen megszűnik létezni.

A Sony ezzel a lépéssel egyre jobban eltávolodik a hazai piacától, bár minderre a cég korábbi döntéseit, és a stúdió eladásait látva lehetett is számítani. Számos japán újságíró lesújtó kritikával illette a SIE Tokióból Amerikába, San Mateóba való költözését, majd többször sérelmezték azt is, hogy a Sony a PS5 értékesítése során különösen mostohán bánt a saját bázisával.

Reportan que PlayStation is dissolving for Sony Japan Studios

A legszomorúbb talán az, hogy a Japan Studio szinte teljes leépítésével a Sony szinte a teljes Japán játékfejlesztői állományától megvált. Ezzel a lépéssel pedig szinte tálcán kínálják a Microsoftnak a helyüket, ahová egyébként az Xbox igen erősen be szeretne törni, hiszen a Sony-val ellentétben ők pont azon fáradoznak, hogy egyre több keleti csapatot tudjanak a saját fedélzetükön – egyre több japán játékkal természetesen.

Azt azért érdemes megjegyezni, hogy Japán mindenkori konzol uralkodója a Nintendo, ami mellett még a PlayStation is nehezen, küszködve tudott labdába rúgni.

A PS5 japán startja viszont komolyan elgondolkodtathatta az amerikai vezetést, hiszen ahogyan korábban az egyik ottani elemző, Hideki Yasuda is rámutatott, az újgenerációs konzol a Sony egyik legrosszabb nagygépes rajtját tudhatja magának a szigetországban, aminél csak a PSP produkált rosszabbat még 2005-ben.

Attól természetesen nem kell félni, hogy a világ PS játékosai exkluzívok nélkül maradnak, hiszen Amerikában 8 stúdió, Európában pedig 4 fejlesztő csapat dolgozik szakadatlan a minőségibbnél minőségibb játékokon.

Mit szólsz a bezárásokhoz?

Sajnálom őket, imádtam a játékaikat!
Pénz beszél! Ha nem hoztak lóvét, akkor bye-bye!
Kit érdekel? Legyen Pókember meg God of War, azt kész!

 

https://leet.hu/?s=%22Xiaomi%22+%22Redmi%22+%221More%22+%22YEELIGHT%22&post_type=product

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×