A múlt héten Mike Morhaime azt mondta, az évek alatt megváltozott a World of Warcraft. A Blizzard jelenlegi elnöke reagált: szerinte ez nem igaz.

A múlt héten írtunk róla, hogy a Blizzard volt alapító-elnöke, Mike Morhaime arról beszélt, hogy szerinte az évek alatt miben változott a játékipar, illetve az MMO-k helyzete. Ezt természetesen a World of Warcraft példáján beszélték meg, amikor is Mike Morhaime kifejtette, hogy a WoW már nyújt olyan közösségi élményt, mit régen.

„Azt is megfigyeltem, hogy amint a World of Warcraft az évek során fejlődött, egyre kevésbé nyújtott közösségi élményt, mivel a hozzáférhetőség jegyében bekerült néhány funkció, ami miatt az embereknek már nem volt szükséges ugyanazokkal az emberekkel együtt játszani újra és újra” – magyarázta Morhaine.

Mivel a sajtóban felkapott lett a vélemény, a dolog egyfajta vitát szült, sokan megszólaltak a témában. Néhány órája pedig a Blizzard jelenlegi elnöke, J. Allen Brack, aki korábban Mike Morhaime-t váltotta a pozícióban, reagált a véleményre. Szerinte ugyanis a World of Warcraft épp olyan közösségi élményt nyújt ma is, mint régen.

Kép forrása: Blizzard

„A World of Warcraft szerencsés helyzetben van, hiszen igazán komoly közösségi élményt nyújt. Ez ma ugyanúgy igaz, mint amikor a játék megjelent. Idővel meghallgattunk a közösség visszajelzéseit és a játék továbbfejlődött. Most már „modern játéknak” hívjuk, ami kibővítette a játékmenetet, valamint megkönnyítette a kapcsolatfelvételt a játékosokkal. Csapatban vagy egyedül is lehet játszani, mindezt egy közösségben.”

„Ugyanakkor láttuk, hogy milyen sokan örülnek a WoW Classic élménynek is. Tehát ma a World of Warcraft-ra úgy gondolunk, mint egyetlen nagy közösségre, ahol a játékosok mind a WoW Classic, mind a modern WoW világát élvezhetik. A sokféleség mindig is a játék erőssége volt” – fogalmazott J. Allen Brack a Blizzard fórumán.

Jelen pillanatban tehát mindenkinek más elképzelése van arról, hogy pontosan milyen közösségi élményt nyújt a World of Warcraft. Ami az egyik fél szerint csökkenti ezt az élményt, mások szerint pont az adja az élmény erősségét.

A Blizzard szerint a modern WoW-ban sokkal jobban kiszélesedett a közösségi élmények lehetősége. Az egyik ilyen felület a sok Discord szerver létrejötte, ami ezt segíti elő. Az ilyen közösségépítés elképzelhetetlen volt 2004-ben.

Ettől függetlenül mindenki maga ítélheti csak meg igazán, hogy számára mennyit változott a WoW a közösségi élmény tekintetében. Te hogyan vélekedsz erről?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×