A volt vezérigazgató, Mike Morhaime nemrég a játékiparról, az MMO-król és arról beszélt online, hogy mi történt vele a Blizzard óta.

Mike Morhaime neve talán ismerős lehet azoknak, akik a kezdetek óta ismerik a Blizzard vezetőségét. A társalapító bár 2018-ban lemondott a vezérigazgatói posztról, majd az azt követő évben elhagyta a társaságot, ettől függetlenül van pár gondolata többek között a World of Warcraft jelenlegi helyzetéről is.

Mike online beszélgetett nemrég a New York Times riporterével, Seth Schieselel a VB GamesBeat Summit keretein belül. Többek között az is szóba került, hogy a társalapító szerint, mi lehet annak az oka, hogy csökken a WoW és egyáltalán az MMO-k népszerűsége. Abban egyetértett, hogy ezeket a játékokat még mindig sokan játsszák, a World of Warcraft pedig sikeresebb bármelyik MMO-nál. A legfőbb kérdés viszont az volt, hogy miért lehet a WoW-ban csökkent a közösségi élmény. A WoW ugyanis abban volt különleges régen, hogy nagyobb szerepe volt a közösségépítésnek. Összehozta az embereket, játékosokat, egyfajta társadalom alakult ki. Ez csökkenőben van a társalapító szerint.

„Azt hiszem, az egész mögött a hozzáférhetőség és az időbefektetés áll. Nem mondanám, hogy az MMO-k a jövőben nem születnek újjá. De lehet, hogy vannak más típusú játékok, melyek jobban képesek megragadni a közösségi élményt” – mondta Morhaine.

Kép forrása: Rock Paper Shotgun

Ugyanakkor azt is hozzáteszi, hogy pont a hozzáférhetőség az, ami miatt nem sok játékos tér vissza az MMO-hoz, mivel az feláldozott néhány dolgot, amitől az igazán közösségi élményt nyújtott.

„Azt is megfigyeltem, hogy amint a World of Warcraft az évek során fejlődött, egyre kevésbé nyújtott közösségi élményt, mivel a hozzáférhetőség jegyében bekerült néhány funkció, ami miatt az embereknek már nem volt szükséges ugyanazokkal az emberekkel együtt játszani újra és újra” – magyarázta Morhaine.

Ennek lényege, hogy bizony ma már vannak olyan játékok, és köztük a WoW is ilyen, hogy alkalmunk van jobban hozzáférni ahhoz a lehetőséghez, hogy másokkal játszunk. Régen klánok, csapatok alakultak, ma pedig szinte bárkivel lehet játszani, elég egy matchmaking. Más játékok esetében ez még olajozottabban működik.

Érdekes felvetések ezek, melyekről azt gondolom sokáig lehet beszélgetni. Az biztos, hogy a könnyű hozzáférhetőség sok esetben bevonzza a játékosokat: így lett igen népszerű és közösségi élményükben is jelentős a Fortnite, a PUBG, vagy az utóbbi időben a Warzone és a VALORANT. Ez bizony hatással lehet arra is, hogy milyen szerepet tölt be a közösségi életben a World of Warcraft.

Ha kíváncsi vagy a teljes beszélgetésre, itt megnézheted:

 

Te mit gondolsz? Mennyire nyújt társadalmi élménye a World of Warcraft?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

 

×