A Steam atyja még a World of Warcraft-ban is meglátta, hogy mivel lehetne több a saját platformja.

Napjaink egyértelműen legnagyobb játékosközössége, piaca és kliense a Steam. Bár sokan próbálták meg letaszítani a trónról, és próbálkoznak a mai napig, Gabe Newell platformja akkorára nőtt, hogy mostanra kikerülhetetlenné vált a videojáték-piacon.

Mindig szórakoztató-ipari termékként gondoltunk a játékokra, aztán ez megváltozott, és már egy olyan platformként gondoltunk rá, mellyel termelni is lehet.

Gabe Newell a Steam korai szakaszáról mesélt az Edge 344. számában. Azért, hogy alátámassza az elméletüket, elment World of Warcraft játékosnak, és elkezdett aranyat farmolni. Annyira jól ment a dolog, hogy óránként 20 dollárt keresett a tevékenységgel.

Gabe Newell korábban a Microsoft-nak is dolgozott. Miután ott elegendő tapasztalatot szerzett, megcsinálta a Half-Life-ot és a Steamet.

Ez a felismerés vezette rá arra, hogy bizony a Steamen is valahogy lehetőséget kell adni a játékosoknak, hogy pénzt tudjanak csinálni az ötleteikkel, kitartásukkal. Ekkor kezdtek el a Steam fejlesztőivel a Workshop-on dolgozni, ahol a játékosok saját készítésű Team Fortress 2 eszközöket adhattak el.

Mára a Workshop támogatása tulajdonképpen bármelyik játékra kiterjedhet.

„Mindenkire úgy próbáltunk gondolni, mint egy tartalomkészítőre” – mondta el Gabe Newell, akinek egy jó sztori is eszébe jutott a Workshop korai időszakából, melyben a PayPal is érintett volt.

Telefonon érkezett egy megkeresés a Steamhez, aggódó szülők voltak, akik azt hitték, hogy Gabe és az ő gyerekük illegális termékeket árul az interneten. A háttérben a PayPal állt, akik felkeresték a szülőket és tájékoztatták őket, hogy a gyerekük túllépte a havi PayPal limitet, erre pedig csak illegális magyarázat lehet.

A valós ok? Digitális kalapok!

A szülők megkeresésére Gabe elmondta, a gyerekük évi 500,000 dollárt csinál a Team Fortress Workshop-ban. Később ez és a hasonló esetek mutatták meg igazán Gabe Newell-nek és csapatának, hogy mekkora lehetőség is rejtőzik a Workshop-ban. Természetesen innen már nem volt megállás, a cél a teljes kiterjesztés volt. Ezt ismerhetjük a mai Steam platformon is.

Gondoljatok bele, milyen lenne ma a világ, ha Gabe nem megy el egy kicsit aranyat farmolni a WoW-ba. Az újítási vágy azóta sem szűnt meg, most épp a VR forradalmasításán dolgozik a nagyfőnök.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×