Már a Vulkan is megkapta a Ray Tracing támogatást
A Ray Tracing immáron nem csupán a DirectX privilégiuma.
A Ray Tracing immáron nem csupán a DirectX privilégiuma.
A Ray Tracing immáron nem csupán a DirectX privilégiuma.
A Vulkan API-t kidolgozó Khronos Group bejelentette, hogy mostantól már ezen az API-n is elérhető a Ray Tracing. Ez azért is remek hír, ugyanis a Vulkan API egy nyílt forráskódú rendszer, így a fejlesztők jobban beleáshatják magukat az optimalizációba.
A fejlesztők örömmel hozták a hírt, mi szerint mostantól Vulkan alatt is elérhetőek a valós időben renderelő árnyékok, fények és tükröződések, vagy ahogy csak az utóbbi időben hívjuk ezeket, a Ray Tracing. Az implementáláshoz a „VK_KHR_ray_tracing” kiegészítést kell beilleszteni a kódba, ezt követően pedig máris elérhetővé válik a Ray Tracing támogatás, amivel a videókártyákban lévő RT magokat hívhatjuk segítségül a renderelés során.
Noha a rendszer még mindig nem örvend túl nagy népszerűségben, könnyen lehet, hogy ez változik a jövőben. Többek között a Doom Ethernal is kizárólag Vulkan API alól fut, bár ott a fejlesztők már az előző rész esetén is elhagyták a DirectX-et.
Borítókép: Nvidia