Amikor bejelentette az Unreal Engine frissítését az Epic, lehetett tudni, hogy nem lesz zökkenőmentes. Megnéztük, hogy miért kellett mindez, s hogy mit eredményezett.

Nagy várakozás előzte meg a v11.50-es frissítés megjelenését. Az Epic Games bejelentette, frissítenek kicsit a játék alatt dolgozó Unreal motoron. Az új egy sokkal korszerűbb Engine verzió, ami a Chaos nevet viseli. Ugyan a motor képes a valósághű törmelékek kezelésére, s sokáig úgy is volt, hogy mindez a Fortnite-ban is érzékelhető lesz, első nekifutásra semmilyen drasztikus módosítást nem eszközölt a kiadó.

A játék fizikájáért felelős motor javítja a különböző kozmetikai elemek látványát, például a köpenyek gyűrődését.

For those confused, here’s an explanation on the new Chaos engine by Lucas7yoshi from FortNiteBR

 

Ez már egy fokkal emészthetőbb új irány, az eredeti pletykák szerint ugyanis omladozniuk kellett volna a játék építményeinek. Ami egy ekkora méretű játék esetében komoly teljesítménybeli romlást okozott volna a közösség túlnyomó többségénél. Persze ez nem jelenti azt, hogy hosszútávon ne tudnának elindulni ezen az úton a fejlesztők, de első nekifutásra az apróbb dolgokra fókuszáltak. (Például a horgászbotok úszója már táncol a szélben.)

Everyone: Chaos engine didn’t make any changes – My fishing rod: from FortNiteBR

Ám sajnos mindez nem jelentette azt, hogy hibák nélkül sikerült cserélni a motort.

Gyengélkedő Fortnite

Természetesen erre lehetett számítani, az Epic Games is eredetileg a Chapter 2 második szezonjára tervezte az átállást, de inkább beáldozták az első szezon végét, hogy a kezdeti kellemetlenségeket még időben felismerjék és javítani tudják.

Egyre többen jelentik a fórumokon, hogy valami nincs rendben a játékkal. Az FPS drasztikusan csökkent, amióta az új motor dolgozik a Fortnite alatt, javulásnak pedig semmi jele nincs még. Ráadásul mindezt olyan setupokkal rendelkező felhasználók írták, akiknek papíron nem kellene megküzdeniük a játékkal.

Weak Points not Registering from FortNiteBR

S ezek csak a külsőségek. A játékon belül önálló életet él a farmolás közben felugró gyenge pontok rendszere. Van, hogy a Fortnite regisztrálja az ütést, de van, hogy nem. Így a nyersanyaggyűjtés és a struktúrák gyorsabb eltüntetésének folyamata teljes mértékben inkonzisztens lett.

Nem is érdemes tovább ragozni, az említett bugok és egyéb hibák mellett még legalább egy tucat található jelenleg a játékban. Remélhetőleg a szezon hátralévő részében ezek javítására fog fókuszálni az Epic, s a Season 2 zökkenőmentesen startolhat el február 20-án.

https://www.facebook.com/groups/fortnitehunkozosseg/

×