Elfeledett Sony-exkluzívok nyomában - Sorozatok, amik visszatérhetnének PS5-ön
A Sony tarsolyában megannyi értékes, de elfeledett kincs lapul, melyeknek nagyon örülnénk, ha visszatérnének PlayStation 5-ön.
A Sony tarsolyában megannyi értékes, de elfeledett kincs lapul, melyeknek nagyon örülnénk, ha visszatérnének PlayStation 5-ön.
A Sony tarsolyában megannyi értékes, de elfeledett kincs lapul, melyeknek nagyon örülnénk, ha visszatérnének PlayStation 5-ön.
Abban talán nincs vita a játékosok között, hogy jelenleg a Sony belső stúdiói készítik a világ legnívósabb játékait, melyek tulajdonképpen önmagukban képesek eladni a PlayStation konzolokat. De ez talán így is van rendjén, hiszen amióta világ a világ az ilyen exkluzív játékokkal lehet eladni egy játékgépet, a Sony pedig mostanság verhetetlen ebben.
A Days Gone esete azonban emlékeztetett minket arra, hogy ha valami nem pont a tervek szerint sül el, akkor képesek pillanatok alatt beszántani akár egy komplett franchise-t is – tűnjék az bármilyen ígéretesnek. A zombihordás motorozós játék ugyan nagy valószínűséggel már nem éli meg a sorozattá válást, John Garvin, a játék direktora azt mondta egy interjúban, hogy a Sony a fejlesztései sorsáról a Metacritic pontszámok alapján dönt, ami ha nem épp pozitív, akkor szemrebbenés nélkül lendíti a kaszát.
Nos, ez az állítás így önmagában azért nem teljesen állja meg a helyét. Mindezt rendkívül jól példázzák azok az egyébként kiemelkedő és a maguk nemében egyedi alkotások, sorozatok, melyek hiába kaptak túlnyomó többségben pozitív kritikákat és éltek meg több fejezetet, mégis kiadták az útjukat – de legalábbis hosszú-hosszú éve már nem kaptak folytatást.
Az ilyen kiváló sorozatokból pedig bőséggel akad a Sony tarsolyában, így összeszedtem egyet-kettőt, amiknek őszintén tudnánk örülni, ha visszatérnének az újabb generáción.
A szuperhősös-mutánsos sorozat egészen ígéretesen kezdődött Cole MacGrath történetével, igaz maga a hős karaktere annyira nem tudott a játékos szívéhez nőni – az enyémhez legalábbis nem sikerült. Mindenesetre az első két epizód egy kifejezetten szórakoztató darab lett, amely sokkal, de tényleg sokkal jobb alternatívája volt a Prototype-nak.
Aztán jött a Second Son, amit a PS4-el együtt promóztak, és ha nem is lett elsöprő erejű kritikai siker, az eladási mutatói rendkívüliek voltak. 2014-ben például a Sony leggyorsabban fogyó játéka, amiből aztán összesen kb. 6 milliót ki is tudtak szórni. A First Light kiegészítő sem volt egy rossz irány, azonban ez volt a sorozat mélypontja a maga 73-as Metacritic átlagával.
A Sucker Punch viszont – hiába a korábbi három kiválóság – otthagyta az inFamous-t, hogy aztán 2018-ban meglepjenek minket egy Ghost of Tsushimával. Jó deal volt, de azért örülnénk egy inFamous folytatásnak is.
Az Insomniac Games egy igazán rendkívüli csapat. A Leet Podcast egyik adásában már értekeztünk a munkamániások őrületes fejlesztési tempóján, melyen el-elpislogva azért nem nagyon csodálkozhatunk, hogy egy újabb Resistance már nem fért bele az idejükbe.
Pedig a Sony egyik legjobb és legegyedibb akciójátéka volt ez, ami három tényleg kiváló részt élt meg, illetve egy hasonlóan minőségi PSP-s etapot is kapott. A Resistance viszont 2011-ben a PS3-mal búcsúzott, és ugyan nagyon reménykedünk a sorozat visszatértében, ez nagy eséllyel már sosem fog megtörténni.
A csapat továbblépett, akik 2014-ben a Sunset Overdrive-ot, 2016-ban a Ratchet & Clankot, 2018-ban a Pókembert, 2020-ban a Miles Moralest, 2021-ben a R&C: Rift Apart-ot szállították, de már javában dolgoznak a kedvenc pókfejünk következő kalandján is. Érthető hát, hogy miért van mellőzve a Resistance, de két pókfej között azért megnéznénk egy újabb kiméra-inváziót is.
A Naughty Dog a Crash Bandicoot után Jak és Daxter párosra koncentrált, amely a PlayStation konzolok egyik, ha nem a legjobb platformere lett. Noha a játékot valóban a stúdió legjobbjai között tartják számon, a Sony legmegbecsültebb gárdája egy ideje már nem foglalkozik a két jóbaráttal – és nagyon úgy tűnik, hogy ez így is marad.
Az Insomniac-hoz hasonlóan a Naughty Dog is eléggé elfoglalt egy stúdió, ezért ha felállítottak egy fontossági sorrendet, annak bizonyosan az alján helyezkedik Jak és Daxter. Persze a remény hal meg utoljára és most, hogy lezárták Nathan Drake történetét, illetve pontot raktak Joel és Ellie megrázó kalandjának talán ismét elővehetik egyszer valamikor.
A Sony másik belsős stúdiójának, a Guerilla Games elfeledett gyöngyszeme a Killzone, amely utolsó részét 2013-ban a PS4 mellé csomagolva kaptuk. A sorozat története 2004-ben, a PS2 korszakában kezdődött, ez volt ugyanis a japánok válasza a Halo sikerére.
A Halo-gyilkosként emlegetett Killzone ugyan semmilyen téren sem közelítette meg a legnagyobb vetélytársát, a folytatások miatt egyáltalán nem kellett szégyenkeznie a csapatnak. Sőt, a második rész botrányos startja ellenére is egy klasszikussá vált, amely méltán érdemelte ki a PS3 legjobb FPS-ének titulusát.
A fősodorban negyedik Shadow Fall azonban közel sem lett olyan, amilyennek ígérték, így ahelyett, hogy a csapat egy újabb Killzone fejlesztésébe kezdett volna úgy döntöttek inkább, hogy valami újjal próbálkoznának. Ebből lett végül a nagy sikerű Horizon: Zero Dawn, aminek a folytatásán dolgoznak éppen, ezért aligha valószínű, hogy a közeljövőben térnének vissza a „bukott” sorozathoz. Kár érte, kiváló ügynök volt…
Sajnos, nem sajnos, még bőséggel akadnak magukra hagyott sorozatok, ilyen például az egyik legjobb versenyjáték „evör”, a MotorStorm, a taktikai akciók mestere, a SOCOM, vagy a Splinter Cell Sony-s inkarnációja, a Syphon Filter.
Na és te melyiket látnád viszont leginkább a PS5-ön? Vagy jobb lenne a sírban hagyni őket? Írd meg nekünk kommentben!