Folytatódnak a szivárgások a PlayStation 5 Pro kapcsán, így egyre több részlet derül ki arról, hogy mire is lesz képes valójában az új konzol GPU-ja.

2024.05.07. – A PlayStation 5 erősebb változatáról már 2023-ban is sokat pletykáltak és spekuláltak, de az utóbbi időben kicsit másról van szó. Mivel a Sony hivatalos fejlesztői oldaláról szivárogtak ki dokumentumok, így tényleg picit jobban beleláthatunk abba, hogy mit is tervezett a japán vállalat. Ettől persze még a valós PS5 Pro teljesen más lehet, szóval nem árt az egészet fenntartásokkal kezelni. Ugyanakkor az utóbbi időben olyan információk érkeztek, melyek miatt még a Sony is fogja a fejét. Nemrég például a fejlesztőket hibáztatták a leakek miatt. Lehetséges tehát, hogy a szivárgásoknak van alapja, ettől függetlenül egyelőre tekintsük ezeket csupán érdekességnek.

Új szivárgások

A Sony hivatalos fejlesztői portáljáról kiszivárgott dokumentumok tehát nem hivatalosan már 2024 márciusában megerősítették a PS5 Pro-t, Trinity kódnéven. A kiszivárgott adatok szerint a jelenlegi PS5-nél jóval erősebb GPU-t kapunk, ami lenyűgöző 33,5 teraflop teljesítményre képes, miközben az AMD újabb RDNA 3 architektúráját használja. Bár a CPU ugyanezen a Zen 2 architektúrán egy enyhébb, 10%-os órajelfrissítést kap, a dokumentumokból izgalmas részletek derültek ki a Sony vadonatúj képfelbontási megoldásáról, a PlayStation Spectral Super Resolutionről is.

A Digital Foundry némi nyomozásának köszönhetően új részletek derültek ki a PS5 Pro GPU-járól. A korábbi kiszivárgásból tehát kiderült, hogy a PS5 Pro 33,5 teraflop teljesítménye 227%-os ugrást jelent a PS5 standard 10,23 teraflopos teljesítményéhez képest. A Sony dokumentumok azonban 45%-os teljesítménynövekedést becsültek a Pro esetében, ami nyilván ellentmondás. A legfrissebb információk most ezt tisztázzák, mivel figyelembe veszik a PS5 Pro új GPU-architektúráját, ami másképp számolja a teraflopokat.

A Ray Tracing a PS5 Pro fókusza

A friss infók alapján a PlayStation 5 Pro GPU-jának alap órajele szintén 2,18 GHz lesz, ami 2,35 GHz-ig növelhető. Ez 8%-os javulást jelent a jelenlegi PS5-höz képest. A GPU emellett továbbfejlesztett gyorsítótár-struktúrával is rendelkezik: az L1 gyorsítótár 128 KB-ról 256 KB-ra, az L0 gyorsítótár pedig 16 KB-ról 32 KB-ra duplázódott. Ez az optimalizáció a ray tracing teljesítményének maximalizálására szolgál, ami a hírek szerint a PS5 Pro nagy előrelépése. Továbbá az olyan DirectX 12 Ultimate funkciók, mint a mesh shader, a hybrid MSAA és a változó sebességű árnyékolás hardveres támogatása, amik nem voltak a standard PS5-ön, elérhetőek lesznek a PS5 Pro-n.

Ilyen erős szivárogtatások közepette mi sem értjük, hogy a Sony miért hallhat még mindig az új konzol kapcsán. Talán a közelgő PlayStation Showcase megtörheti a csendet. Egyelőre úgy tűnik, hogy a PS5 Pro nagy előrelépés lesz, amivel remélhetőleg mindenki elégedett lesz. Mivel egyre nagyobb az igény a 4K felbontásra és a minél nagyobb képkockasebességre, a konzolok fejlesztésére különösen nagy szükség van.

A kiszivárgott infókat azonban tényleg nem árt fenntartásokkal kezelni. A hivatalos leleplezés nem lehet messze, mivel a Sony nagyon szeretne felkészülni az olyan új játékokra, mint a GTA VI. Szóval a PS5 Pro talán már idén év végén elérhető lesz!

Ezt láttad?

A Sony 7 legnagyobb bűne, amit valaha elkövetett a PlayStationnel

×