Egyetlen fejlesztő megunta a Ubisoft totojázását és egymaga állt neki a Rayman 3 Unreal Engine 5-ös teljes mértékű felújításához.


Bódi Dániel

2024.04.11. – A Rayman játékok mind egy szálig kortalanok. Mindegy, hogy az 1995-ös első, a ’99-es második, vagy a 2003-as harmadik rész elébe ülünk, az összesen piszok jól fogunk szórakozni (annak ellenére, hogy az irányítás fölött azért eléggé eljárt az idő). Sőt, a régi Rayman játékok remek példát szolgáltatnak arra is, hogy hosszú távon miért kifizetődőbb nem a realista grafika mellett dönteni, mivelhogy a rajzfilmes látványvilág még, ha kicsit karcosan is ugyan, de ennyi idő távlatából is abszolút élvezhetően fest.

De hiába a Rayman-széria időtállósága és legendás státusza, azon Ubisoft-címek népes táborát erősíti, amivel a francia kiadó egyszerűen semmit sem képes kezdeni. Az utolsó fősodorbeli Rayman a 11 évvel ezelőtt megjelent egyébként kiváló Legends volt, ezért rajongóként nyilván ultrakönnyű lelkesedni szinte mindenért, ami köthető az eredeti sorozathoz – és ami nem a Rabbids. Ezért is villanyozhat fel rajtam kívül még nagyon sokakat Mark Holubowski fejlesztő hobbiprojektje, aki a Ubisoft stúdiói helyett egymaga alkotja újra Unreal Engine 5-tel az idén 21 éves Rayman 3-at.

Itt persze meg kell kövessem magam, hiszen épp a Rayman 3 öregedett a legkevésbé, a 2011-es HD kiadás pedig még inkább konzerválta a platformer kalandot. Talán amiatt, mert rég volt már, talán mert ezer éve nem kaptunk egy valamirevaló Raymant, de merem állítani, hogy Holubowski munkájával válhatna igazán örökkévalóvá a kult-klasszikus, amihez utána soha többé nem kellene hozzányúlni.

A fejlesztő amellett, hogy megtartotta a Rayman jellegzetes látványvilágát és művészeti stílusát, teljes mértékben modernizálta a grafikát, amit legfőképp a környezeti elemek részletességében, a textúrák minőségében, a bevilágításon érhetünk tetten. Valószínűleg az irányítás is átesett némi módosításon, de arról azért sem tudok mit mondani, mert a Rayman 3 UE5 remake-et az alkotóján kívül más nem játszhatja: Holubowski vélhetően a Ubisoft jogi osztályától tartva nem tette szabadon letölthetővé. Így be kell érjük egy mutatós játékmenet, valamint egy eredeti-új összehasonlító videóval.

Ha viszont a Ubisoftnak van egy kis sütnivalója, és náluk is felfigyeltek a projektre, akkor tényleg megkeresik a Holubowskit, és némi anyagi és fejlesztői támogatás kíséretében ajánlanak neki egy zsíros kiadói szerződést. Ezzel pedig mindenki csak nyerne: a Ubisoft viszonylag olcsón elkészíthetné az egyik ikonikus játékának felújítását, amivel újabb, fiatalabb közönséget is Rayman rajongóvá szerethetnének, másrészt pedig mi is örülhetünk, hiszen teljesen új köntösben élhetnénk újra a 3D platformerek egyik legnagyobb újítójának sokunk gyerekkorát bearanyozó kalandját.

Egymás mellett az eredeti és az Unreal Engine 5-ös Rayman 3:

Ezt is olvasd el:

Miért van mellbimbója Batmannek a botrányosan rossz Batman és Robin filmben?

×