Az Xbox szakemberei egy virtuális chatbotban gondolkodnak, ami egy sor támogatási kérdésben, sőt, pénzügyi teendőkkel is segíti a gamereket.

Gábor János

2024.04.02. – A Microsoft tesztel egy új, mesterséges intelligenciával működő chatbotot, ami a támogatási feladatok automatizálására használható – árulták el a céghez közel álló források a The Verge-nek. A kiszivárgott információk szerint az eszköz vigyorgó animáció formájában jelenik majd meg, és Xbox támogatási kérdésekre válaszol. Ez az AI chatbot elvileg része egy nagyobb, Microsofton belüli erőfeszítésnek, amelynek célja az AI alkalmazása a konzolos platformján és szolgáltatásain.

Az chatbot összeköttetésben lesz a Microsoft Xbox-hálózati és ökoszisztéma támogatási dokumentumaival, így képes kérdésekre válaszolni, sőt, játék-visszatérítési igényeket is feldolgoz. Az AI azzal a kérdéssel indítja az aznapi első bejelentkezést, hogy „Miben segíthetek ma?” A tervek szerint gyorsan képes lesz válaszolni a support kérésekre, a műszaki hibás konzoltól a fizetős előfizetésekkel kapcsolatos problémákig.

Egyelőre házon belül teszteli a Microsoft, a Minecraft Realms előfizetéses hosting szolgáltatáshoz kapcsolódó támogatási kéréseken, és a napokban kiszélesítette azok körét, akik próbára tehetik a képességeit. A prototípus neve „Support Virtual Agent”, és egy napon valószínűleg kezelni fogja az összes Xbox-ügyfél támogatási kérdést.

Hivatalos: tényleg készül az Xbox AI asszisztense

A Microsoft megerősítette a chatbot létezését, és mint kiderült, azt is fontolgatja, hogy mesterséges intelligenciával működő Copilotokat épít biztonsági és moderálási feladatokra, többek között az Xbox platformon történő tartalommoderálásra, valamint a végrehajtási és fellebbezési folyamatok segítésére. Vizsgálják továbbá, hogy miként lehetne AI-alapú asszisztenseket építeni a játékokba, hogy a gamerek játék közben is segítséget kaphassanak.

Ezt is olvasd el:

Akkora szintet léphet az Xbox, amekkorát a PlayStation valószínűleg sosem fog

×