A Discord végül úgy döntött, hogy bevezeti a reklámokat a platformon, hogy egy kicsit növelje a bevételeket, mivel máshogy nem megy.

2024.04.01. – Hogy egy kicsit kontextusba helyezzük a dolgokat, a Discord 2015-ös indulása óta azt az alapelvet követte, hogy elkerüli a tipikus online reklámokat. Jason Citron vezérigazgató 2021-ben azt mondta, hogy a többi platform hirdetési módszere túlságosan tolakodó, így ehelyett olyan funkciók létrehozására összpontosítanak, amiket a felhasználók meg akarnak venni. Úgy tűnik, ezek az idők elmúltak. A Wall Street Journal értesülései szerint a Discord a jövő héten megkezdi az alkalmazáson belüli reklámozást. Szóval felhagynak a fizetett hirdetések és promóciók használatát elutasító állásponttal. Természetesen ennek a célja az, hogy növeljék a fizetős Discord szolgáltatás, a Nitro bevételeit.

Lesznek reklámok, de nem lesz kellemetlen.

Discord

Elsősorban olyan reklámok jelennek majd meg a Discord csatornákon, melyeket kifejezetten videojáték-fejlesztők és kiadók hirdetnek. A Sponsored Quests (szponzorált küldetés) funkció célja, hogy mindig legyen valamilyen játékon belüli kihívás, amit a DC megjelenít neked. Ezek teljesítése jutalommal jár, miközben együtt játszol a haverokkal és a nézőkkel. Ez a modell egy tavalyi Discord promócióra emlékeztet, ahol azok a Fortnite játékosok, akik játék közben legalább egy DC felhasználóval megosztották a képernyőjüket, Star Wars skint nyertek. Szóval ilyen gamer-tematikus reklámokat kapunk.

A korábbi Fortnite event

Bár ezek a reklámok azért annyira nem tolakodók, mint más oldalakon, mégis sokan kiakadtak. Sokan úgy vélik, hogy emiatt rengetegen elpártolnak majd a DC-től, és más chat-programok keresnek. A Discord ugyanakkor közölte, hogy a felhasználók kikapcsolhatják a promóciókat a Beállításokban, bár sokan úgy vélik, hogy ez a lehetőség csak a Nitro előfizetőknek jár majd. Ezt egyelőre nem tudni, de így lenne logikus, ha a Nitro bevételeit akarják növelni. A Discordhoz közeli források szerint a vállalat 12 munkatársat akar felvenni az új hirdetési modell kezeléséhez.

Ha a DC végül mégis kikerül a tőzsdére, akkor a bevételek még fontosabbak lesznek, ami tovább növelheti a reklámok számát a platformon.

Ezt láttad?

30 év alatt miért nem készült film vagy sorozat a világ legjobb képregényéből?

×