2024.03.25. – Nem titok, hogy az AMD grafikus egységei egy dologban jelentősen le vannak maradva az Nvidia-hoz képest. Ez pedig nem más, mint a ray tracing. A közösség véleménye megoszlik, hogy mennyire beszélhetünk hasznos funkcióról, ám az tény, hogy a két gyártó nem említhető egy lapon. Az Nvidia több generációs előnyben van a vörös óriáshoz képest. Ez azonban nem csak a PC-s piacot befolyásolhatja, hiszen mind a PlayStation, mind pedig a Microsoft konzoljaiban is AMD grafikus magok teljesítenek szolgálatot. Sőt, a PS5 Pro sem lesz kivétel.
Úgy tűnik tehát, hogy a konzolos játékosoknak jó ideig az AMD grafikus magokra kell támaszkodniuk. A Microsoft pedig nem ül tétlenül, jól tudják, hogy milyen gyenge pontjai vannak az AMD RDNA architektúrának. Az egyik vezető mérnökük az elmúlt időszakban több, meglehetősen izgalmas szabadalmat is benyújtott. A szabadalmak közös tulajdonsága, hogy szoftveres oldalról optimalizálná a videokártyák, grafikus magok működését legfőképp ray tracing számítási műveletek közben.
Az átlagos földi halandók a fentebb felvázolt szabadalomból nem igazán szűrhetik le annak jelentőségét, de a PCGamer szerencsére a segítségünkre sietett. A frissen felvázolt fejlesztés az úgynevezett BVH – Bounding Volume Hierarchy struktúrák memória és gyorsítótár igényén finomítana. A BVH struktúrákat arra használják a játékok fejlesztői, hogy némileg felgyorsítsák a ray tracing számításokat. A struktúrák azonban roppant memória igényesek, nem véletlen, hogy bekapcsolt Ray Tracing esetén érezhetően több VRAM-ot kérnek maguknak a játékok.
A Microsoft fejlesztésének köszönhetően azonban jóval hatékonyabban lehetne a BVH-kat tárolni a memóriában és kevesebb helyet is kérnének maguknak. Csak azok a struktúrák kerülnének a videomemóriákba, melyekre tényleg szükség is van egy adott jelenetnél. Ez pedig magát a ray tracing műveleteket is felgyorsíthatná, hiszen az algoritmusnak is kevesebb eshetőséggel kell számolnia, azaz előbb végezhet. Ennek köszönhetően végül több FPS-t kaphatnak kézhez a játékosok. A fenti szabadalomnak köszönhetően nem csak a VRAM teher lenne kisebb, de a képkockák száma is nőne ray tracing műveletek alatt az AMD egységeken. Mindezeket pedig hardveres módosítások nélkül oldanák meg a Microsoft munkatársai. A legjobb az egészben, hogy az Xbox mellett akár az asztali RDNA 2 és RDNA 3 architektúrás AMD kártyák is profitálhatnak a fejlesztésből, ha valós körülmények között is megvalósítják azt. A Microsoft természetesen az Xbox Series X/S konzolok teljesítményét szeretné így javítani első sorban, de semmi sem akadályozza meg azt, hogy PC-s környezetbe is megérkezzen a fentebb részletezett fejlesztés.
2024.03.25. – A Warzone egyik legismertebb és ennek köszönhetően legikonikusabb pályája Verdansk mellett egyértelműen Rebirth…
Bódi Dániel 2024.03.25. - 2024-ben megírni is érdekes volt, nem csak neked olvasni egy PS3-as…
2024.03.25. - A '80-as '90-es évek gyermekei biztosan emlékeznek még a "sárgakazettás játékokra". Ezek lényegében…
Gábor János 2024.03.25. - Napok kérdése és végre hosszan elérhető demó jelenik meg a Stellar…
2024.03.25. – A Warzone új korszakba lépett át 2023 decemberében. A fejlesztők integrálták a Modern…
2024.03.25. - Amikor kompetitív, vagy csak úgy összességében "lövöldözős" játékról van szü, nagy valószínűséggel a…