Egy kreatív játékfejlesztő csapat bemutatja, hogyan nézne ki egy nyílt világú Shrek játék, ha az Unreal Engine 5 motor alatt készülne.

2024.02.19. – Kétségtelen, hogy Magyarországon Shreket nem igazán tudjuk elképzelni Gesztesi Károly hangja nélkül, akit 2020-as halála után egyszerűen lehetetlen lesz pótolni. Tavaly a rajongók elég sokat foglalkoztak azzal, hogy ki lenne alkalmas magyarul megszólaltatni a karaktert, amennyiben készülhet egy folytatás. Nos, Chris Meledandri a Variety-vel közölte, hogy nagyon szeretne egy ötödik Shrek filmet, az eredeti színészgárdával. Hogy ez megvalósul-e, az persze már másik kérdés, ugyanakkor lelkes fejlesztők most elképzeltek egy nyílt világú játékot a Shrek univerzumában. Persze a Shrek filmeket és a karaktereket több videojátékban láthattuk már, de egy ügyes és kreatív csapat most azt mutatta meg, milyen lenne egy teljesen nyílt világú játék Unreal Engine 5 alatt. Egyértelmű, hogy egy ilyen karakter és történet egy AAA-s játékban is megállná a helyét, főleg ilyen grafikai megvalósítás mellett.

Shrek Unreal Engine 5-ben

A TeaserPlay videójában jól látható, hogy a fejlesztők igazán hűek maradtak a filmek világához, mind a karakterekben, mind pedig a környezetben. Hirtelen először olyan érzésem volt, mintha a Skyrim díszletébe helyezték volna a karaktert, de hamar kiderült, hogy nem erről van szó. A világ teljesen olyan, mint amit a filmekben tapasztalhatunk, bár annál talán egy picit sötétebb egy-egy szituációban. Amúgy 2009 óta nem volt dedikált Shrek játék a piacon, így akár el is tudnánk képzelni, hogy valami hasonló landoljon a polcokon. Persze ez csak egy koncepció, nincs tervben ilyen játékmegjelenés, sőt arról sem tudunk, hogy bármelyik stúdió dolgozna Shrek játékon. A videóban még az Assassin’s Creed játékokra is van egy rövid utalás, amikor Shrek lezuhan egy épületről, és egy szénával teli szekéren landol.

 

Bár nem készül ilyen játék, reméljük, hogy a kiadók számára jó inspiráció lehet. Ha valaha valaki szeretne AAA-s Shrek játékot kiadni, ebből érdemes lehet kiindulni. A játékmenet, a páncélos lovagok elleni harc, repülés egy sárkány hátán, mind olyan dolog, amit a rajongók elvárnának. A franchise filmes sikere ellenére a régebbi Shrek videojátékok gyenge eladásokat értek el. Szóval míg a Shrek a mozivásznon sikeresnek bizonyult, a videojátékok terén gyatra eredményt ért el. Mondjuk lehet, hogy a fenti megvalósításban sokan megvennék. Vagy nem?

Ezt láttad?

Történelmi sztrájkot hirdettek a fejlesztők a Ubisoft ellen

×