Ha a Disney megindul valamiért, azt általában meg is szerzi, és most azt szeretné, hogy neki is jusson hely az asztalnál, ahol a Fortnite a fő fogás.

Gábor János

2024.02.08. – A filmes cégóriás beszáll az Epic Gamesbe, ráadásul nem is akármekkora összeggel: a vállalat 1,5 milliárd dollárt (kb. 540 milliárd forintot) fizet azért, hogy részese legyen egy Fortnite-hoz kapcsolódó „teljesen új játék- és szórakoztató univerzum” létrehozásának. Az együttműködés lényege, hogy a két vállalat ismert és népszerű márkái, karakterei, játékai egy hatalmas rendszerben legyenek elérhetők. A „hogyan” még nem teljesen világos, de biztos, hogy megvalósul.

Forrás: Disney

„Amellett, hogy világszínvonalú játékélményt nyújt és együttműködik a Fortnite-tal, az új, hosszútávú univerzum számos lehetőséget kínál majd a fogyasztóknak, hogy játszhassanak, tartalmakat nézhessenek, vásárolhassanak és kapcsolódhassanak a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, az Avatar és más címek kontentjeihez, karaktereihez és történeteihez” – közölte a Disney. Az együttműködés híréhez kiadtak egy előzetest is, ami alapján úgy fest, hamarosan lehetővé válik a felhasználók számára, hogy saját történeteket és élményeket hozzanak létre a két vállalat közös univerzumaiban, illetve meg is osszák egymással ezeket a tartalmakat.

„Az Epic Games-szel való izgalmas kapcsolatunk a szeretett márkáinkat és franchise-ainkat egyesíti a rendkívül népszerű Fortnite-tal, egy új játék- és szórakoztató univerzumban. Ez az eddigi legnagyobb belépésünket jelenti a gaming világába. Alig várjuk, hogy a rajongók úttörő módokon élhessék át az általuk kedvelt történeteket és világokat” – magyarázta a Disneyt vezető Bob Iger.

„A Disney hitt abban a lehetőségben, hogy a Fortnite-ban egyesíthetjük a világainkat, ráadásul az Unreal Engine-t használjuk az egész portfólióban. Most valami teljesen újon dolgozunk együtt, hogy egy olyan tartós, nyílt és átjárható ökoszisztémát építsünk, ami összehozza a Disney és a Fortnite közösségét” – erősített rá Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója.

A két vállalat együttműködése amúgy nem új dolog, hiszen a játékkiadó különböző vidámparki élményekhez és Star Wars-filmekhez járult már hozzá az Unreal Engine technológiájával, míg a Fortnite a Disney szezonális együttműködéseinek és élő eseményeknek adott otthont, köztük a Marvel Nexus Warnak, ami több mint 15,3 millió egyidejű játékost vonzott.

Jobb is, ha a Disney végre erősít kicsit:

Trónfosztás: leverte a Disney-t a robotbaba, a fizikus meg a csőszerelő

×