Új időszámítás indulhat hamarosan a TikTok háza táján. Új fajta videók gyártására ösztönöz mindenkit a vezetőség, nézettségnöveléssel megtámogatva.

2024.02.07. – Ma már lehet, hogy nagyon kevesen emlékeznek csak a Vine applikációra. Ez volt az első olyan felkapott program, ami kifejezetten a rövid videókra szakosodott. Számtalan, még a mai napig is használt meme származik ebből a korból. Eredetileg 2013-ban indította útjára a Vine Labs. A kezdeményezést 2017-ben lőtték le, de maga az esszencia megmaradt. Ma már ott vannak a YouTube Shortok, Instagram Story-k, Twitter videók, vagy éppen a TikTok. Utóbbi hasonlít leginkább a Vine-ra, hiszen konkrétan rövid videókra szakosodott. Ám most úgy néz ki, hogy egy másik platform babérjaira is törhet

Egy új korszak indul

A TikTok „függőleges videóplatform” azt szeretné, ha a felhasználók végre elforgassák telefonjukat, és kezdjenek vízszintes videókat forgatni – akár hosszúakat is. Úgy tűnik, hogy a TikTok arra ösztönzi az alkotókat, hogy több mint egy perc hosszúságú vízszintes videókat tegyenek közzé. A platform ráadásul azt ígéri, hogy a közzétételt követő 72 órán belül „feljavítja” ezeket a videókat. Azok az alkotók, akik már több mint három hónapja vannak a TikTokon, jogosultak úgynevezett nézettség boostra (növelőre), amennyiben a videók nem hirdetések vagy nem politikai pártoktól származnak.

tiktok

Forrás: Times Higher Education

A TikTok „YouTube-izációja” már egy ideje zajlik egyébként. A platform már tesztel 30 perces videókat is, ráadásul nem sokkal az után, hogy bevezették a 15 perces tartalmakat is. A legtöbb YouTube-videó általában 10-15 perc hosszú, legalábbis ennyit kell tudni teljesíteni, ha stabilan monetizálni szeretnénk tartalmainkat. Nem ez az első alkalom, hogy a TikTok arra ösztönzi legértékesebb eszközeit – az alkotóit -, hogy több YouTube-szerű tartalmat tegyenek közzé a platformon. Az új paywall-program, a Series lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy akár 20 perces videógyűjteményeket készítsenek előfizetők számára. Az alkotók 1 dollártól egészen 190 dollárig árazhatják be tartalmaikat. Ebből természetesen részesedést kap a TikTok is.

Egy szó mint száz, a TikTok egyre inkább a YouTube babérjaira tör, s teszi ezt úgy, hogy megtekintés növeléssel ösztönzi a tartalomgyártókat. Ha az „új” vízszintes modellnek megfelelően töltenek fel relatíve hosszú videókat, azokat keményen fogja tolni a rendszer.

Ezt olvastad már?

×