Könnyen megeshet, hogy hamarosan az újgenerációs konzolokon térnek vissza a kultklasszikus Silent Hill játékok.


Bódi Dániel

2024.02.04. – A Konami a teljesen elbaltázott döntései miatt 12 éve nem adott ki egyetlen Silent Hill játékot sem, pedig korábban ez volt a vállalat egyik legnagyobb presztízsű címe/brandje, ami 1999 óta pár évente bőséggel ellátta ijesztgetnivalóval a horrora fogékony játékossereget.

A legendás horrorszéria azonban most egy óriási visszatérésre készül: az elkövetkező években összesen négy bejelentett Silent Hill játék fog megjelenni – köztük is a legendás 2. rész remake-jével. Emellett már gőzerővel készül a következő filmadaptáció is, valamint a napokban a legnagyobb semmiből landolt PS5-ön egy teljesen ingyen játszható rövid, P.T.-féle kedvcsináló is, a The Short Message. Utóbbi apropójából a Konami készített egy néhány részes dokumentum-sorozatot is a YouTube-ra, amiben a japán fejlesztők mesélnek az ingyenes játék elkészítéséről.

A dokusori 4. részében a vezető pálya dizájner, Rika Miyatani szólalt meg, aki egészen érdekes választ adott arra a kérdésre, hogy miként vonódott a fejlesztésbe. Rika elárulta, hogy néhány éve a Konami kereste fel őket, pontosabban a Hexadrive csapatát, hogy megvitassák a régi, klasszikus Silent Hill játékok újabb generációs konzolokra való portolását.

„… stúdióban mindenki, magamat is beleértve, akiket bevontak az ötletelésekbe hatalmas Silent Hill-rajongók vagyunk, ezért jeleztük a Konaminak, hogy a portok is nagyszerűek lennének, de mi legszívesebben teljesen újraalkotnánk a régi játékokat az újgenerációs konzolokra. Úgy akartuk visszahozni a sorozatot, hogy közben új életet is lehelünk belé. Ezért leültünk és elkészítettünk egy játszható koncepcionális demót a Silent Hill 2-ből, amiben azt mutattuk be, mi hogyan képzelünk egy ilyen remake-et.”

– mesélte Rika, aki ezután hozzátette, hogy sajnos akkoriban a Konami nem kért ebből az ötletből – valószínűleg mert ezzel párhuzamosan már a Bloober Teammel is tárgyaltak a Silent Hill 2 teljes újraalkotásán. Ezután nem sokkal azonban a Konami jelezte, hogy szeretné a Hexadrive-val közösen megvalósítani a The Short Message-et.

 

Mindez azért lehet érdekes számunkra, mert most először merült fel egyáltalán, hogy a Konami az eredeti Silent Hilleket az Xbox Series és PS5 konzolokra szeretné költöztetni. Ez pedig egyáltalán nem állna távol tőlük, lévén korábban is volt már ilyenre példa, amikor 2012-ben a Hijinx Studios-szal közösen portolták a 2. és a 3. részt Xbox360-ra és PS3-ra. Ez a HD Collectionre keresztelt kétjátékos „remasterelés” azonban nem sült el kifejezetten jól, már ha lehet így szépíteni egy teljesen egyértelmű katasztrófát (nagyon, nagyon rossz lett), ami leginkább azért szomorú, mert más módon régi konzol híján nem lehet újraélni ezeket a Silent Hilleket modern konzolon.

Így hát adná magát feljavított képfrissítéssel, megnövelt felbontással, modernizált irányítással, átdolgozott hanghatásokkal, és sok minden mással kicicomázott újrakiadás, ami akár már nem csak a 2. és a 3., hanem az első, a 4., az Origins, a Homecoming, a Shattered Memories, és a Downpour részeket is tartalmazhatná – amit így egész jó áron lehetne kiadni is, és beszerezni is.

Arra Rika már nem tért ki, hogy a portolás ötletét a Konami tovább vitte-e, avagy sem, ezért az Eurogamer felkereste a vállalatot, hátha letörik a reményeinket. Válasz még nem érkezett, de nagyon csodálkoznánk, hogy ha egy mindösszesen 2 óra alatt teljesíthető ingyenesen játszható „kedvcsináló” miatt vették volna a fáradtságot bemutatni a Hexadrive csapatának főbb fejlesztőit.

Ezt is olvasd el:

Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben

×