Ennyire beteg és furcsa horrorjáték 10 évente, ha megjelenik
Zoochosis című új, ultrarealisztikus és ultragusztustalan állatkerti horrorjáték garantáltan nem lesz az állatvédők kedvence.
Zoochosis című új, ultrarealisztikus és ultragusztustalan állatkerti horrorjáték garantáltan nem lesz az állatvédők kedvence.
Zoochosis című új, ultrarealisztikus és ultragusztustalan állatkerti horrorjáték garantáltan nem lesz az állatvédők kedvence.
2024.02.02. – Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. ‘Who Goes There?’ című horrornovellája, az egészen biztos, hogy a műfajért kicsit is rajongók ismerik a sztoriját, ha máshonnan nem, de John Carpenter 1982-es horrorfilm klasszikusából, a The Thingből (magyarul A dolog) egészen biztosan. Ha még nem láttad, akkor a SkyShowtime-on bármikor pótolhatod a kötelezőt, érdemes, mert nem csak a története érdekes, de a különösen gusztustalan emberszörnyei még máig képesek beindítani az ember aztán apadhatatlan hányingerét.
A The Thing természetesen azonnal kult-klasszikussá emelkedett, 2002-ben egy fantasztikus játékfolytatást is kapott, valamint olyan más játékokra is hatással volt, mint a Resident Evil-széria, a Dead Space-sorozat, valamint még sok-sok más horrorjáték mellett a mai cikkünk alanyára, az egészen frissen bejelentett
A játékfejlesztésben viszonylag újnak számító Clapperheads stúdió égisze alatt formálódó Zoochosis koncepciójában hasonló, mint Campbell és Carpenter alkotásai, azzal a különbséggel, hogy ezúttal nem az Antarktikán felállított kutatóbázisokban kell túlélni az emberekből átalakuló gusztustalanságokat, hanem egy állatkertben az önmagukból gyakorta szó szerint kiforduló állatszörnyeket. De nem csak a groteszk átalakulásokban vélhetünk felfedezni párhuzamot: ahogyan a The Thingben, úgy a Zoochosisban sem tudhatjuk előre, hogy melyik állat fog éjszaka rémmé változni, melyeket egy Alien-filmek inspirálta ismeretélen parazita fertőz meg.
Bár a roppant rémisztő szörnyek könnyen elvihetik a fókuszt, de a nagy csavar csak a transzformáció után jön: a fertőzött állatokat ugyanis kellő megfigyeléssel meg tudjuk menteni, amennyiben előállhatunk egy talán-talán működő orvossággal. Szóval a Zoochosis nem csak szörnyeiben egy furcsaság, hanem játékmenetében is, hiszen egyszerre egy Carpenteres horror és egy kraftolós állatkerti gondozó szimulátor, ahol nem kizárólag a túlélésé a főszerep. Ilyet még nem igazán láttunk, szóval akár jól is elsülhet a dolog (lel). Amit pedig a szörnyek dizájnja mellett még érdemes kiemelni, hogy iszonyatosan, ultrarealisztikusan látványos lesz, ami egy egészen új szintre elemi a horrorélményt.
Üröm az örömben, hogy a Zoochosis egyelőre csak PC-re – Steamre – jön, megjelenési dátum viszont még nincs, ahogyan az árát sem ismerjük. Cserébe azonban ingyen játszhatjuk a fejlesztők korábbi játékát, a két epizódra bontott Sparky Marky-t, amiben egy életre kelt óriási gyerekjátékot kell előbb túlélnünk, majd mindenféle rejtvény megfejtésével deaktiválnunk.
Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben