Brutális leépítést jelentett be a Microsoft, és kifejezetten a gaming ág, vagyis az Xbox és a Blizzard létszámát vágják vissza.

Gábor János

2024.01.25. – Az IGN nyilvánosságra hozta azt a levelet, amit Phil Spencer Xbox-vezér fröcskölt szét a cége levelezőlistáján, közölve: megindul a nagyszabású leépítés, de a Microsoft persze „teljes támogatásáról biztosítja mindazokat, akik érintettek”. Kösz. Az e-mail alapján a döntést a Microsoft és az Activision Blizzard vezetősége közösen hozta meg, és nem kevesebb, mint 1900 embert érint. Érdekes, hogy mindez nem sokkal azután történik, hogy nagyszabású bemutatón seregszemléztek olyan közelgő AAA címeket, mint a MachineGames-től érkező Indiana Jones and the Great Circle, az Obsidian Avowedja, a Ninja Theory Hellblade 2-je vagy az Oxide Games Ara: History Untoldja.

A nemrég felvásárolt Blizzard erősen érintett

A hírt megerősítette a Blizzard elnöke, Mike Ybarra, aki korábban több mint 20 évet eltöltött a Microsoftnál is. A cégvezető az X-en közölte, hogy a kirúgások miatt neki sincs maradása, ezért lemond a tisztségéről, hasonlóan a vállalat vezető tervezőjéhez, Allan Adhamhoz. Az IGN emlékeztet:

a nagyarányú leépítés alig pár hónappal azután kezdődik, hogy a Microsoft bekebelezte a Call of Dutyt kiadó Blizzardot.

„Ahogy haladunk előre 2024-ben, a Microsoft Gaming és az Activision Blizzard vezetősége elkötelezett abban, hogy egy olyan stratégiával és végrehajtási tervvel összhangban működjön, amelynek fenntartható költségszerkezete támogatja az egész növekvő üzleti tevékenységünket. Együtt meghatároztuk a prioritásokat, azonosítottuk az átfedéseket, és biztosítottuk, hogy mindannyian összhangban legyünk a legjobb növekedési lehetőségekkel. Ennek a folyamatnak a részeként fájdalmas döntést hoztunk: körülbelül 1900 állást szüntetünk meg a 22.000 fős játékfejlesztő csapatunkból” – írta Spencer.

A videójáték-iparon döbbenetes elbocsátási hullám söpör végig: számos kiemelkedő stúdió csökkenti a létszámát vagy egyenesen bezár. Ez nagyon éles váltás ahhoz képest, hogy 2023 sikeres év volt, mégis, már tavaly megkezdődtek a leépítések. Bár a tényleges számok nehezen hozzáférhetőek, becslések szerint a játékiparban elbocsátott munkások száma az elmúlt 12 hónapban megközelítette vagy meghaladta a tízezret, és a jelek szerint ez a trend 2024-ben szintén folytatódni fog.

Egyre biztosabb, hogy igazunk lesz – de bár ne lenne:

Nem hozzák a játékok a szintet, 2024 a bezárások éve lesz

×