Az MSI új AI monitorja kimeríti a csalás fogalmát, és kiszúrni sem lehet
Az MSI nemrég bejelentett olyan monitort, ami egy nagyon fontos kérdést vetett fel a játékok jövőjével kapcsolatban: mennyire jó nekünk az AI?
Az MSI nemrég bejelentett olyan monitort, ami egy nagyon fontos kérdést vetett fel a játékok jövőjével kapcsolatban: mennyire jó nekünk az AI?
Az MSI nemrég bejelentett olyan monitort, ami egy nagyon fontos kérdést vetett fel a játékok jövőjével kapcsolatban: mennyire jó nekünk az AI?
2024.01.17. – Nincs olyan videojáték-kiadó, fejlesztő, játék vagy játékos, aki ne küzdene folyamatosan a csalókkal és csaláskészítőkkel. Szerintem simán kimondható, hogy a mai online videojáték-világ egyik legnagyobb problémáját a csalók jelentik, és nem igazán van tökéletes módszer a megállításukra. Bármennyire is küzd az Activision vagy a Ubisoft a csalók ellen, ahogy az egyik ajtón kirúgják őket, a hátsó ajtón visszajönnek. Szóval nagyon meglepő számomra, amikor az MSI bemutat egy monitort olyan AI funkciókkal, amik szerintem simán felérnek a csalással.
A CES 2024-en egyértelműen nagy szerepe volt a QD-OLED gaming monitoroknak, mivel több vállalat is bemutatott új kijelzőket, különböző frissítési frekvenciákkal és válaszidőkkel. A terület egyik legnagyobb szakértője, az MSI új QD-OLED gaming monitorok egész flottáját jelentette be, és az egyik ilyen monitorhoz pedig egy említésre méltó funkciót is mellékelt.
Az MSI MEG 321URX QD-OLED beépített AI processzorral rendelkezik, ami megmutat pár dolgot játék közben.
A monitor egy olyan AI funkciót kapott, ami beolvassa, analizálja az éppen játszott játékot, majd vizuális értesítésekkel segíti a játékost. Például képes a monitoron kiemelni az ellenség helyzetét vagy a karakter HP-ját. Ez persze felvet néhány komoly kérdést azzal kapcsolatban, hogy hogyan használják majd az AI-t a jövőben a játékokban. A MEG 321URX QD-OLED, amit az MSI SkySightnak nevez, teljesen függetlenül működik az operációs rendszertől vagy a játékfájloktól. Mégis képes ezekre a vizuális jelzésekre játék közben, vagyis megkerül minden lehetséges csalás elleni szoftvert.
Az MSI az új technológiát a League of Legends során demonstrálta, amiben az AI letapogatja a képkockákat, felismeri a minimapon megjelenő ellenfeleket, majd vizuális jelzést ad a játékosnak, hogy melyik irányban található az ellenség. Így a monitort használó játékosnak nem kell folyamatosan (vagy legalábbis nem annyit) néznie a minimapot, mivel a monitor ezt megtette helyettük. Képzeld el ugyanezt a Counter-Strike-ban, az Apex Legends-ben, a Valorantban vagy bármelyik minimapot használó kompetitív játékban. Az MSI azt állítja, hogy az új SkySight technológia nem „csalás”, mivel csupán a minimapot figyeli, és olyan adatokat használ, amelyeket a játékos már amúgy is ismer, és amiket egy jó játékos amúgy is kiszúrna.
Az MSI azt is kijelentette, hogy egy olyan funkciót is bevezet, ami lehetővé, hogy egy AI-modellt tanítsunk meg a kedvenc játékunkra, ami további előnyöket eredményezhet. A tanulás a játékos PC-jén történik majd, aztán az AI elvégzi a munka többi részét. Az MSI ezt az AI-modellt más népszerű esport játékokban, például CS2-ben is szeretné alkalmazni. És ez még csak a kezdete annak, hogy az AI technológia hogyan kerül be a játékokba.
Az MSI még nem közölte, hogy pontosan mikor dobja piacra a MEG 321URX QD-OLED-et, de a hírek szerint valamikor február végén, 1199 dolláros áron, ami kb. 420 ezer forint. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ez egyes játékokban mindenképp előnyt jelenthet, szóval kimeríti a csalás fogalmát. Ezt a módszert pedig még felismerni, így büntetni sem lehet. Szép világ jön!
Ebben a videóban 1 percnél mutatják be:
Kényeztet az Xbox: ezek a fantasztikus exkluzív játékok jönnek 2024-ben