A Razer új haptikus gamerszék-párnája 16 érzékelővel rendelkezik, és úgy masszíroz, ahogy csak a játék mondja. Például, ha hátba rúgnak a Tekkenben.

2024.01.09. – Amúgy viccen kívül, az idei CES kiállítás nagyon komoly, mivel egy rakás olyan technológiai újdonságot mutatnak be, amitől leesik az állunk. Többek között begurult egy elektromos autó PS5 kontrollerrel, de még olyan WC is készült, amit hanggal kell irányítani. Természetesen a játékosok is kapnak újdonságot bőven, a Razer például szokásához híven készült egy-két érdekességgel.

Razer Project Esther

Az egyik említésre méltó cucc a Razer Project Esther, a világ első HD haptikus gamerszék-párnája. Igen, ezzel egy lépéssel közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy úgy érezd, mintha a játékban lennél, különösen, ha ezt egy VR szemüveggel kombinálod. A Project Esther tehát egy olyan párna, amit bármilyen székre rátehetsz, és élvezheted a 16 haptikus érzékelő hatását. A Razer állítása szerint a párna kompatibilis a legtöbb gamer és irodai székkel is, rengeteg beállítás lehetséges rajta, a lényeg azonban az, hogy a tested konkrét visszajelzést kaphat abból, ami a játékban történik. Szóval külön gamer szék nem kell hozzá.

Bár a Razer erre nem tér ki, sejtésünk szerint a technológia lehetővé teszi, hogy a játékokban tapasztalt fizikai hatásokat minél jobban érezzük. Ezek lehetnek olyan hatások, amik a karakterünket érik, vagy egyes környezeti elemek. Például ha földrengés van a játékban, minden rezgés átjöhet.

 

A Razer Project Esther gamer székpárnája egyébként több éves haptikai fejlesztés eredménye. A vállalat 2018-ban mutatta be a Razer HyperSense rendszert a Nari Ultimate fülesekben, amit később az Xbox fejhallgatóknál is használtak. 2022-ben a Razer újabb nagy lépést tett: megvásárolta az Interhaptics nevű céget, ami – ahogy a neve is mutatja – haptikára specializálódott. Szóval így jött létre ez a párna, amiről büvebb infót a hivatalos oldalon találsz.

Ezt láttad?

Gyerekkor OFF 2. – A legdurvább felnőtt poénok „ártatlan” rajzfilmekben

×