Ha lenne rá pénzed és szeretnéd, akkor se férsz majd hozzá a kontinensen a Tesla pickupjához, és ez csak néhány milliméteren múlt.

2023.12.07. – Nem ide szánták, nem is lehet majd kapni Európában a Tesla régóta halogatott, de nemrég végül piacra került pickupját. A Cybertruck négy éven át volt az EV gyártó legnagyobb ígérete, aztán 2023 végére megértük, hogy a elkezdték leszállítani az előrendelt példányait. Amerikában. Nálunk valószínűleg akkor se lehet majd kapni, ha egyszerre akarnák a vásárlók és a Tesla vezetői.

A legnagyobb „probléma”, amiért a Cybertruck sosem talál utat az európai autókereskedésekbe, csupán néhány milliméteres.

Lars Moravy, a Tesla járműfejlesztésért felelős alelnöke a BBC TopGear című autósmagazinjának holland változata felé erősítette meg, hogy a Cybertruck valószínűleg soha nem fog eljutni Európába. „Először is, a pickupok piaca Amerikában hatalmas, de ez nálatok másképp van. És másodszor: Az európai előírások 3,2 milliméteres lekerekítést írnak elő a kiálló részek éleinél. Sajnos lehetetlen 3,2 milliméteres lekerekítést alkalmazni egy 1,4 milliméteres rozsdamentes acéllemezen” – zárta rövidre Moravy. Magyarán: nem elég, hogy az európai piac jóval kevésbé igényli ekkora pickupok jelenlétét, az a kevés ember se kaphatja majd meg, akinek tényleg szüksége lenne rá, mivel a kocsi biztonsági okokból nem felel meg az uniós előírásoknak. A kibékíthetetlen különbség a Cybertruck dizájnból ered: a karosszéria élei védjeggyé váltak az évek alatt, és ezeket fizikai képtelenség lenne megtartani az Európában elvárt lekerekítés mellett.

Forrás: Tesla

Oké, de miért nem készít egy európai változatot a Tesla?

Jogos a kérdés, hiszen más amerikai autótípusok gyártói is alkalmazkodtak már az európai piac elvárásaihoz. Az egyik legklasszikusabb példa erre a Ford Mustang, aminek 2,3 literes, benzintakarékosabb EcoBoost változatát épp’ a fenntartható közlekedésre érzékenyebb európai sofőröknek kínálták. De a Tesla Cybertruck esetében más a helyzet: teljesen új autót kellene kitalálni ahhoz, hogy nálunk labdába tudjon rúgni a pickup kategóriában, és nem csak a lekerekítés szabálytalansága miatt.

Forrás: Tesla

Az InsideEVs megjegyzi: ha a Tesla valami oknál fogva lemondana a formatervről (nem fog), a Cybertruck akkor se tudna értékelhető eladási számokat produkálni Európában. Az ok ez esetben a tömeg.

Bár a benne nyerítő 845 lovas ménes 2,6 másodperc alatt kilövi 0-ról 100-ra,

a teljesítmény nem épp’ a pehelysúlyának köszönhető. Ez a pickup pokolian nehéz: a Class G ön- és össztömege 3629, illetve 4082 kilogramm, míg a Class H-é 4082 és 4536 kilogramm. Vagyis: Európában nem lehet vezetni 3,5 tonnáig szóló B-s jogosítvánnyal, így csak a C, vagy afölötti kategóriájú jogsival rendelkezők tudnák használni a közutakon. Ez a versenytársakhoz, például a Toyota Hiluxhoz, a Mitsubishi L200-hoz, a Volkswagen Amarokhoz vagy a Ford Rangerhez képest annyira beszűkíti a Tesla Cybertruck piacát, hogy errefelé nem is érdemes belefogni a széleskörű értékesítésébe. Persze a tömegen (és a teljesítményen) lehetne annyit csökkenteni, hogy egy viszonylag megalkuvó, mégis, eladható kocsi legyen belőle, de akkor még mindig ott vannak a lekerekíthetetlen élek, amelyek végképp’ megpecsételik a Tesla pickup sorsát az öreg kontinensen. A kocsit nálunk nem lehet forgalomba helyezni, így közutakon nem, legfeljebb magántulajdonú versenypályákon és földbirtokokon fogják használni a márka tehetős rajongói.

Pedig tényleg golyóálló:

Rommá lőtt Cybertruck az autópályán – mi történt a Tesla oldalával?

×