Az Intel szétoltja az AMD-t, a Ryzen procikat "kígyóolajnak" nevezi
Az Intel úgy gondolta, hogy olyan reklámkampányt indít, amiben egyenesen azt mondja, hogy az AMD „kígyóolajat” árul. Hogy mi?!
Az Intel úgy gondolta, hogy olyan reklámkampányt indít, amiben egyenesen azt mondja, hogy az AMD „kígyóolajat” árul. Hogy mi?!
Az Intel úgy gondolta, hogy olyan reklámkampányt indít, amiben egyenesen azt mondja, hogy az AMD „kígyóolajat” árul. Hogy mi?!
2023.12.05. – Talán a hétköznapokban keveseknek tűnik fel, de bizony háború van. Jelenleg, amikor az AI technológia egyre nagyobb teret nyer, és szépen közeledünk az AI PC-k felé, a legnagyobb kérdés az, hogy melyik technológiai vállalat lesz a befutó gyártó ezen a téren. A két legnagyobb harcos ebben persze az Intel és az AMD, kettejük harca pedig gigászi. Nos, az AMD-t most úgy tűnik, párbajra hívta az Intel, miután új kampányba kezdett a pirosak ellen. Az Intel ugyanis most azt állítja, hogy
az AMD „kígyóolajat” árul.
Ahogy arról többek között a Dexerto is beszámolt, az Intel nemrég saját oldalán tett közzé egy olyan képet, melyen egy férfi látható egy üveg kígyóolajjal. A kép mellett az áll: „Bízz bennem. Hosszú története van annak, hogy féligazságokat árulnak a gyanútlan ügyfeleknek”.
Az agresszív új marketingkampány része az Intel által „Core Truths”-nak nevezett valami. Utóbbi olyan, mint egy információs brosúra, amiből a vásárlók megismerhetik a legújabb CPU-technológiákat. Az Intel kifejezetten felhívja a figyelmet az AMD Ryzen CPU-kra is, amik régebbi architektúrákat használnak, miközben úgy tesznek, mintha nem tennék. (Spoiler alert: igen, ezt csinálják.)
Az eredeti kígyóolaj kínai vízi kígyókból származott, és Kínában használták ízületi gyulladás, bursitis és más ízületi fájdalmak kezelésére. Elég népszerű lett nyugaton is. Ha elég idős vagy, emlékezhetsz az amerikai cowboy-filmekre, amikor egy férfi orvosnak nevezi magát, és bejön egy városba egy „elixíres” kocsival. Majd prédikálni kezd a gyógyszerei előnyeiről. Sok esetben persze nem működött a gyógyszer, így idővel kígyóolaj-értékesítőnek nevezték az olyan orvosokat, akik nem rendelkeztek orvosi képesítéssel vagy hitelesítéssel, és kamu folyadékokat árultak. Szóval ha az AMD-t is kígyóolaj árusnak nevezik, az elég nagy sértés.
Az Intel kampány célja egyébként az is, hogy az AMD-t megbízhatatlannak nevezze, és tájékoztassa a vásárlókat az AMD processzorcsalád zavaros elnevezéseiről. Amikor a vállalat bevezette a Zen 4-et és a Ryzen 7000-es sorozatot, több elnevezés is született. Ahogy az Intel jogosan rámutat, az AMD jelenleg a 2019-es Zen 2 architektúrát árulja a legújabb chipjeiben. A képen megjelölt fő bűnös a Ryzen 5 7520U.
Az Intelnek amúgy igaza van abban, hogy az elnevezés néha elfedi a valódi információt. Ugyanakkor azt is ki kell emelni, hogy az Intel jelenleg a 14. generációs procikat árul Raptor Lake Refresh néven. Ezekről is kiderült, hogy nem kifejezetten „új generációsak”, ha összehasonlítjuk őket a 13. generációs chipekkel, amikre épülnek.
Ez a „kígyóolaj” marketing talán azért van, mert az AMD hamarosan piacra dobja új Ryzen 8000 „Hawk Point” APU-it laptopok számára. Az AMD a Ryzen processzorokkal uralja a CPU-piacot, az EPYC processzorcsaláddal pedig a szerver- és HPC-üzletágat. Talán az Intel fél attól, hogy elveszíti a harcot, így ezt az utat választja?
Szóval a lényeg, hogy az Intel olyan tényekről ír, miszerint az AMD CPU elnevezései olyan a zavarosak, hogy elfedik a valóságot. Így aztán kígyóolaj árusok, nem lehet bennük megbízni. De nem szabad elfelejtenünk, hogy a zavaros elnevezési séma mindkét oldalon érvényes. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit lép majd erre az AMD.
Az Apple megint különcködne – Saját 6G modemet akar az iPhone-okba