Kiderült, hogy miért szaggathat szinte mindenkinél a Counter-Strike 2
A Counter-Strike 2 már két hónapja hivatalosan is megjelent. A felhasználók azonban még mindig találnak okosságokat vagy épp nagy hibákat.
A Counter-Strike 2 már két hónapja hivatalosan is megjelent. A felhasználók azonban még mindig találnak okosságokat vagy épp nagy hibákat.
A Counter-Strike 2 már két hónapja hivatalosan is megjelent. A felhasználók azonban még mindig találnak okosságokat vagy épp nagy hibákat.
2023.12.04. –A Valve már több mint két hónapja elstartoltatta a Counter-Strike 2-t. Minden egyes héten érkeznek frissítések a játékhoz, a múlt héten sem volt ez másképp. Az egyértelmű, hogy jelenleg a legfőbb prioritás a sub-tick rendszer rendbetétele. Papíron már márciusban jól hangzott a techológia, LAN környezetben bizonyít is, ám neten még nem akarja az igazat. Novemberben már sokat javult, reszponzívabb is lett, de messze még a végső cél. Egy biztos, hogy a cég szakemberein nem múlik semmi a jelek alapján.
A másik, legnagyobb és technológiai jellegű probléma a játék gépigénye. Sok esetben nem is az átlag FPS értékekkel vannak problémák, hanem az FPS dropokkal. Méregdrága gépeken is bezuhannak a képkockák, látszólag teljesen indokolatlanul. Néhány napja a Counter-Strike 2 -thread parancsaival szórakoztak a játékosok, kifejezetten kellemes eredményeket elérve. Jól látszik azonban azokon a méréseken is, hogy az átlag FPS-ek és a bezuhanások között még mindig nagy szakadék tátong. Ez pedig bizony jelentősen ronthat a játékélményen.
Az fps_max parancs a CS:GO-ban / Counter-Strike 2-ben, a képkockák kordában tartásáért felelős. Ez alapértelmezetten 400-as értéken történik, de a játékosok ezt 60 és végtelen között személyre szabhatják a saját szájízüknek megfelelően. Ez függhet a monitor képfrissítésétől, a komponensektől és az egyéni preferenciáktól is. A CS:GO-ban ez tökéletesen működött is, ám úgy tűnik, hogy a Source 2 alatt vannak problémák.
100FPS more (1,0.1%) by using RivaTuner instead of fps_max.
Its a game changer for CS2.
The higher the lows, the better your game feels.I will write the steps below so you can try it. https://t.co/4Gi0Yfe62J
— elias (@fREQUENCYCS) December 4, 2023
Ha jól megfigyeljük, akkor világosan leolvasható a fenti grafikonról, hogy FÉNYÉVEKKEL jobb 0.1 és 1% minimum FPS-eket kapnak a játékosok, ha az fps_max helyett külsős FPS limiter megoldásokkal próbálkoznak. Értelemszerűen egy 180 ezres processzor esetében ez 400 és 500 közötti ugrást jelent, ám gyengébb gépeknél könnyen lehet, hogy ez dönt a 144 Hz határ át (nem) lépéséről.
Akármennyire is jól hangzik a fenti felfedezés, egyelőre a külsős megoldások limitáltak Counter-Strike 2-ben az -allow_third_party_software bevetése miatt, ám a kíváncsi játékosok >IDE< kattintva elérhetik a módszert. Az azonban mindenképp üdvözölendő, hogy az okot sikerült megtalálni. Remélhetőleg a fejlesztők hamarosan kijavítják a saját FPS limiterüket is, ismét minőségi ugrás lehetne a játékélményt tekintve.
Ilyen egy átlagos gamer PC 2023 decemberében – Helyreállt minden?