A Counter-Strike 2 már két hónapja hivatalosan is megjelent. A felhasználók azonban még mindig találnak okosságokat vagy épp nagy hibákat.

2023.12.04. –A Valve már több mint két hónapja elstartoltatta a Counter-Strike 2-t. Minden egyes héten érkeznek frissítések a játékhoz, a múlt héten sem volt ez másképp. Az egyértelmű, hogy jelenleg a legfőbb prioritás a sub-tick rendszer rendbetétele. Papíron már márciusban jól hangzott a techológia, LAN környezetben bizonyít is, ám neten még nem akarja az igazat. Novemberben már sokat javult, reszponzívabb is lett, de messze még a végső cél. Egy biztos, hogy a cég szakemberein nem múlik semmi a jelek alapján.

A másik, legnagyobb és technológiai jellegű probléma a játék gépigénye. Sok esetben nem is az átlag FPS értékekkel vannak problémák, hanem az FPS dropokkal. Méregdrága gépeken is bezuhannak a képkockák, látszólag teljesen indokolatlanul. Néhány napja a Counter-Strike 2 -thread parancsaival szórakoztak a játékosok, kifejezetten kellemes eredményeket elérve. Jól látszik azonban azokon a méréseken is, hogy az átlag FPS-ek és a bezuhanások között még mindig nagy szakadék tátong. Ez pedig bizony jelentősen ronthat a játékélményen.

Az FPS_MAX implementálása csapnivaló a Counter-Strike 2-ben?

Az fps_max parancs a CS:GO-ban / Counter-Strike 2-ben, a képkockák kordában tartásáért felelős. Ez alapértelmezetten 400-as értéken történik, de a játékosok ezt 60 és végtelen között személyre szabhatják a saját szájízüknek megfelelően. Ez függhet a monitor képfrissítésétől, a komponensektől és az egyéni preferenciáktól is. A CS:GO-ban ez tökéletesen működött is, ám úgy tűnik, hogy a Source 2 alatt vannak problémák.

Ha jól megfigyeljük, akkor világosan leolvasható a fenti grafikonról, hogy FÉNYÉVEKKEL jobb 0.1 és 1% minimum FPS-eket kapnak a játékosok, ha az fps_max helyett külsős FPS limiter megoldásokkal próbálkoznak. Értelemszerűen egy 180 ezres processzor esetében ez 400 és 500 közötti ugrást jelent, ám gyengébb gépeknél könnyen lehet, hogy ez dönt a 144 Hz határ át (nem) lépéséről.

Akármennyire is jól hangzik a fenti felfedezés, egyelőre a külsős megoldások limitáltak Counter-Strike 2-ben az -allow_third_party_software bevetése miatt, ám a kíváncsi játékosok >IDE< kattintva elérhetik a módszert. Az azonban mindenképp üdvözölendő, hogy az okot sikerült megtalálni. Remélhetőleg a fejlesztők hamarosan kijavítják a saját FPS limiterüket is, ismét minőségi ugrás lehetne a játékélményt tekintve.

Ilyen egy átlagos gamer PC 2023 decemberében – Helyreállt minden?

×