Új lépés a reklámblokkolók ellen: a Google megbirizgálja a frissítéseiket. Megteheti, meg is teszi, még nehezebben kerülheted el miatta a reklámokat.

2023.12.02. – A Google egyre látványosabban igyekszik akadályozni azokat a reklámblokkoló megoldásokat, amiket a felhasználók megszoktak és megszerettek, akár a YouTube-on, akár a Chrome-ban böngészve. Most utóbbi plug-inként alkalmazható reklámblokkoló alkalmazásait igyekszik megcsupálni, nem a legtisztességesebb módon. Sőt, ki kell mondani: sokaknak lesz ellenszenves az állítólag jövőre érkező változás, és nehezen tudunk majd vitatkozni velük.

Forrás: lookstudio – Freepik

A felugró ablakok és berobbanó reklámok mellett rosszindulatú programok fertőzéseit is távol tartó alkalmazások sokunk kedvencei, hiszen vagy ingyen, vagy jelképes összegért korlátoznak le egy csomó nem kívánt tartalmat. Ezzel nem csak a böngészési élményt, de a biztonságos netezés lehetőségét is javítják. Alapvetően nem baj, ha valamennyi hirdetési tartalom eljut a felhasználókhoz (nem akarunk álszentek lenni: nekünk is fontos bevételi forrásunk), de nem mindegy, hogy az ember, ha arra van igénye, tudja-e szabályozni a reklámzajt, vagy annak mennyiségét a korábbi szolgáltatásainak lerontásával a böngésző üzemeltetője dönti el helyette. Jelen esetben az utóbbiról van szó.

Durva lépés a Google-tól a reklámblokkolás ellen

A Google harca a reklámblokkolók ellen sokáig radar alatt ment, de egy ideje egyre feltűnőbb változásk érkeznek, és mind közül a legagresszívabbnak most az az intézkedés tűnik, ami várhatóan akadályozni fogja a blokkoló plug-inok frissítési gyakoriságát. Miért fontos ez? Azért, mert az olyan appok, mint például az uBlock Origin legalább naponta, néha gyakrabban frissülnek, alkalmazkodva a folyton változó kódbázisokhoz, amelyek kiosztják a hirdetési tartalmakat. Az, hogy gyakran menjen rájuk az update, elengedhetetlen a kielégítő működésükhöz, viszont a Google várhatóan rájuk ereszti az ún. Manifest V3 szabványt, ami jelentősen akadályozni fogja, hogy a reklámblokkoló appok mit tehetnek meg a Chrome-ban és mit nem. Egy ilyen plug-in nem biztos, hogy a jövőben frissítheti magát naponta akár többször, amit a Google úgy ér el, hogy ellenőrzési kötelezettséget ró ki a blokklista update-jére. Ami ezzel – az akadályozás időtartamának függvényében – kb. aktualitását is veszti.

„A Manifest V3 révén a Google bezárja az ajtót az innováció előtt a hirdetések blokkolásának területén,

és a kapuőrzés újabb rétegét vezeti be, ami kitolja a hirdetések blokkolóinak reakcióját az új hirdetésekre és az online nyomon követési módszerekre” – mondta az Endgadgetnek Krzysztof Modras, a biztonságos Chrome-felhasználói megoldások fejlesztő Ghostery mérnöke.

A YouTube kezdte a reklámblokkolók elleni vérengzést:

Tömegesen törlik a reklámblokkolókat a Youtube tiltása miatt

×