A YouTube újabb trükkös módszerrel venné rá az ingyenes felhasználókat arra, hogy végignézzék az idegesítő reklámokat… vagy előfizethetnek a Premiumra.

2023.12.01. – Akármennyire idegesítők, idegőrlők és agysorvasztók a YouTube-on és a videók előtt, közben és után is elhelyezett hirdetések, a Google alapvetően ingyenesen hozzáférhető platformjának ez az egyik elsődleges bevételforrása. Ezért is küzd olyan ádázul a reklámblokkolók ellen, és ajánlja helyette lépten-nyomon a Premium-előfizetést.

Nincs is ezzel túl sok baj, a Premium sem egy veszettül drága mulatság, ami reklámmentességen túl egy csomó érdekes és hasznos funkciót is kínál. Szóval, ha az ember tényleg sokszor néz YouTube-videókat, akkor bármiféle trükközés meg mókolás helyett inkább forgassa be a Premiumba annak a másfél kiló kenyérnek az árát, amennyibe kerül. Ezzel a megoldással pedig mindenki jól jár: a kieső reklámbevételek miatt a Google a pénzénél marad, a felhasználó feje pedig nem robban szét az idióta hirdetésektől.

Most azonban egy olyan újítás érkezett a YouTube-ra, amit már bőven van miért kritizálni.

A videómegosztó szakijai ugyanis, miután alaposan átdolgozták a videók asztali és mobilos megjelenítését, pontosabban lekerekítették a videóablakokat, ha már úgyis ott vagyunk – felkiáltással a „Skip ads”, azaz a „Hirdetés átugrása” gombokat is átszabták egy „icipicit”. A változás alig észrevehetően, ám annál sokkal jelentősebb mértékű, hiszen a reklámokat néhány másodperc után eltüntető gombocska mostantól jobban beleolvad a háttérbe, a kerek dizájnjával és a korábbinál áttetszőbb felületével.

A dizájnváltást már augusztusban alaposan betesztelték, és nagyon úgy tűnik, hogy sikerrel vette a feladatot, az Android Police szerint ugyanis már szélesebb körben elkezdte felütni a fejét, záros időn belül pedig, vagyis néhány napon, maximum egy-két héten belül minden ingyenes felhasználó találkozni fog vele.

Ez a trükk a YouTube/Google részéről egészen visszás és meglehetősen agresszív terelés a Premium felé. Sőt, egyenesen álságos, hiszen a cél az, hogy ha már szerencsétlen néző amúgy is reklámok nézésére van kárhoztatva, akkor kikényszerítenék belőle azt is, hogy azokat akkor már nézze is végig. Ahhoz viszont már nem elég bátrak, hogy egyszerűen eltüntessék a gombot, ezzel is felvállalva a kötelező hirdetéseket, így szimplán csak lejjebb húznak egyet az láthatósági csúszkán.

Persze az izomreflex működik: az ingyenesek többsége már automatikusan tudja, hol keresse a varázsgombot, valószínűleg ezután sem fogják elvéteni. Ettől függetlenül azonban nem túl elegáns módszer ez, amitől az ember inkább a purgatóriumban, mintsem az internet szabad sztyeppéin érzi magát. Az egész a Google szóvivőjének magyarázatával válik még érdekesebbé, aki szerint a cél csupán egy egységes arculat kialakítása és a felhasználói élmény tökéletesítése, semmi több. Thomas Eccel, Google Ads-szakértő szerint azonban a változás egészen biztosan hatással lesz a reklámbevételekre, méghozzá a Google számára pozitív értelemben. A hirdetéseket várhatóan többen fogják majd végignézni, ami miatt pedig a hirdetők is többet fognak költeni a platformon a megjelenésre.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Briliáns módszert találtak ki a Youtube reklámok ellen, jobb mint a blokkoló

×