Ha a játékosokból már nem tudnak több pénzt kisajtolni, akkor majd a hirdetőkből – gondolhatta a Ubisoft, ami most igen kontraproduktív reklámokat tesztel.

2023.11.24. – A játékokban elhelyezett reklámtól joggal veri ki a frász az embert, pedig igen komoly történelme van nem csak a reklámjátékoknak – melyek kifejezetten egyetlen termék népszerűsítése miatt készültek el egyáltalán, hanem a játékon belül elhelyezett hirdetéseknek is.

A 2010-es Alan Wake támogatója például az Energizer volt, aminek logója a kulcsfontosságú zseblámpákon és elemeken tűnt fel szolidan, de voltak még ennél is durvább hirdetések, mint például a 2000-es évek végén Amerikában a Barack Obamára felszólító elhelyezések olyan játékokban, mint a Guitar Hero III, Madden NFL 09, NBA Live 08, Burnout Paradise, Nascar 09 és a Need For Speed Carbon. Ezekben a hirdetésekben közös, hogy nem szakítják vagy zavarják a játékmenetet – sőt az Alan Wake, és a versenyjátékok esetében még jól is illeszkedett bele.

Az egyre magasabb fejlesztési költségek miatt pedig aligha meglepő, hogy a fejlesztők és a kiadók újfent felfedeznék maguknak az in-game reklámozás világát. Többen már olyan megoldásokon dolgoznak, melyek egyrészt nem zavarják a játékosokat, másrészt pedig a hirdetőknek is csábító, azaz jó pénzt is hoz a konyhára. Ebben talán a Microsoft 2022. decemberében prezentált terve a legszimpatikusabb, szemben a Ubisoftéval, amely különösen otromba mód tolná a szerencsétlenek arcába a reklámjait.

A franciák ugyanis játék közben felugró, közel teljes képernyős hirdetéseket raknának a játékaikba, ami valljuk be, nem a legelegánsabb módja a dolognak.

Mindezt egy francia újságíró szúrta ki Assassin’s Creed Odyssey közben, aki, amikor megnyitotta – volna – a térképet, előbb még kapott egy kis Mirage-promót, miszerint a Black Friday akcióban 20%-kal olcsóbban vásárolhatja meg. Attól eltekintve, hogy a teljes képernyős reklám abszolút kontraproduktív, legalább releváns, hiszen az Assassin’s Creeden belül próbált Assassin’s Creedet eladni. Ugyanakkor nem kell hozzá túl nagy fantázia, hogy már most belelássunk Doritos, Hell, Nike vagy Adidas hirdetéseket.

Azt viszont nem tudni, hogy a Ubisoft csak egy egyszeri népszerűsítés céljából jelenített-e meg saját reklámját a saját játékában, vagy valóban tesztelnek valamit a háttérben, mindenesetre jobb félni, mint utólag a menü megnyitásakor megijedni.

UPDATE: A Ubisoft válasza a reklámra: „Tudomásunkra jutott, hogy egyes játékosok tegnap bizonyos Assassin’s Creed-címek lejátszása közben felugró reklámokkal találkoztak. Ez egy technikai hiba eredménye volt, amelyet azonnal elhárítottunk, amint értesültünk a problémáról.”

Ezt is érdemes elolvasnod:

Ezért tűnt el nyomtalanul a Windows legendás flipperjátéka, a Space Cadet

×