Erre készülj: A Microsoft reklámokkal áraszthatja el a multiplayer játékokat
A Microsoft nagyon szeretné tovább növelni a videojátékos bevételeket, aminek tökéletes módja lehet a játékon belül gondosan elhelyezett hirdetés.
A Microsoft nagyon szeretné tovább növelni a videojátékos bevételeket, aminek tökéletes módja lehet a játékon belül gondosan elhelyezett hirdetés.
A Microsoft nagyon szeretné tovább növelni a videojátékos bevételeket, aminek tökéletes módja lehet a játékon belül gondosan elhelyezett hirdetés.
Volt nagy balhé, amikor a Take Two egyszer csak úgy döntött, hogy a teljes áron kínált NBA játékukba elkerülhetetlen reklámokat pakolnak. Pedig ez a bevételnövelő módszer alapvetően nem egy játékidegen jelenség, hiszen a legtöbb mobilos címnél szinte alapvetésnek számít, és korábban is lehetett már szerencsénk hasonlóhoz teljes árú PC-s és konzolos játékban is.
Volt olyan, amikor közelgő filmeket reklámoztak játékokban, de megesett, hogy a Barack Obama elnöki esélyeit próbálták meg játékokon belül kihelyezett plakátokon keresztül növelni, vagy amikor 2016-ban a Disney hasonló módszerekhez fordult az Elliott, a sárkány című meséjük promózására. A sort pedig nagyon sokáig lehetne még folytatni, és valószínűleg nem mostanság fogunk kifogyni a példákból.
A videojáték, mint szórakozási forma az elmúlt években őrületesen népszerűvé vált, bevételeiben pedig már a film- és a zeneipart is messze lekörözik. ezzel párhuzamosan a játékipar is alaposan átalakulóban van, és minden más formához hasonlóan egyre inkább szolgáltatásként kezdenek rá tekinteni. Ezt érhetjük tetten például az egyre gyarapodó játékszolgáltatásokban, illetve a játékok felépítésében, modellváltásukban.
Manapság már nem találunk olyan online programot, amiben ne lenne valamilyen Battle Pass-rendszer, ahogy egyre kevesebb az olyan cím, amihez ne érkezne rövid úton valamilyen extra tartalom, kiegészítő, vagy más fizetős digitális tartalom, amire elverhetné az ember a pénzét. De mindegy melyikről van szó, a cél egy és ugyanaz: a kiadó és/vagy a stúdió bevételének duzzasztása.
Ennek lehet egy következő állomása a korábban már említett játékokon belül elhelyezett reklámok, melyekkel ezúttal már nem a játékosok, hanem a cégek zsebéből csalnának ki némi extra dohányt. Ennek a hirdetési modellnek a legtökéletesebb alanyai a többjátékos mókára kihegyezett címek, mint a League of Legends, a Valorant, a Fortnite, a Warzone, vagy a FIFA, melyekkel egyszerre nem egy, hanem akár több tucat embernek lehet megjeleníteni egyetlen reklámot.
Persze nem kifejezetten érdemes reklámokkal kihúzni a gyufát a játékosoknál, ezért a vállalatok olyan módszereken dolgoznak, melyekkel nem tolakodó módon, kevésbé agresszívan és zavaróan jeleníthetnének meg hirdetéseket bizonyos játékokban. A Microsoft legalábbis egészen biztosan egy ilyen rendszeren ügyködik már nem olyan nagy titokban, a Gamesual ugyanis kiszúrta az erre vonatkozó szabadalmukat.
„Személyre szabott tartalom biztosítása a nem tolakodó online játékélményhez”.
– áll a leírásban, ami egy igen kifinomult speciális hirdetéses modellre utal. A redmondiak eszerint egy olyan rendszert honosítanának meg a játékiparban, ami kifejezetten a játékos egyéni preferenciái, érdeklődése alapján kiválasztott reklámokat jelenítene meg a játékokon belül. Például a Fortnite pályáján lévő óriástáblákon minden játékos valami mást láthatna.
A szabadalomhoz mellékelt ábrákon személyre szabott hirdetések láthatók egy autós játékban a hirdetőtáblákon, egy futballjátékban a kapu mögötti hirdetőoszlopon, valamint sportjátékokban a ruhákon elhelyezett márkajelzéseken – szúrta ki a PC Mag. A hirdetések emellett valós időben, „folyamatosan látható” helyeken jelennének meg aszerint, hogy ki játszik, amit a játékhoz használt fiók ellenőrzésével állapítanának meg.
A Microsoft az elmúlt időszakban különösen élénken érdeklődik a videojátékos hirdetésekben. Nemrég például az Xbox rendszermenüjében kezdtek reklámokkal kísérletezni, de ezek egyelőre kimerülnek a játékajánlókban. A fenti szabadalom azonban ennél jóval tovább megy, ami kifejezetten arra ösztönzné a fejlesztőket, hogy úgy alakítsák a játékaikat, hogy azok reklámkompatibilisek legyen – lévén ezzel az eladásokon, ingyenes címek esetében a játékon belüli vásárlásokon túl reklámbevételeket is tudnának generálni.
Fontos azonban, hogy ez a módszer kizárólag az online játszható játékokkal működne, hiszen folyamatos internetkapcsolatot igényel. Azt viszont már nagyjából meg is tudjuk jósolni, hogy mely címeket érintené mindenképp, ha élesedik:
Egy szabadalom természetesen még nem jelenti egyenesen azt, hogy valóban meg is valósul, mindenesetre érdemes lehet felkészülni arra, hogy a világ legnépszerűbb játékait hamarosan ellephetik a reklámok.
Pokétörténelmi pillanat: 25 év után Ash és Pikachu búcsúznak a Pokémontól
Borítókép eredetije: Kotaku