A Sony új szabadalma egy olyan funkciót adhat a PlayStation játékosok kezébe, ami megváltoztatná a történetalapú címek játékmenetét.

2023.11.14. – Aki valaha is játszott történetalapú videojátékokkal, pontosan tudja, hogy milyen fantasztikus dolgot tudunk velük átélni. Az utóbbi időben ráadásul számtalan nagyon király történet született játékokban, sőt néha kifejezetten el is várjuk tőlük a jó sztorit. Nem lehet véletlen, hogy annyi videojátékból készül mostanában sorozat-adaptáció. A Sony viszont azt akarja, hogy még több lehetőségünk legyen átélni a történetet a PlayStation konzolon.

Minden gamernek megvannak a kedvenc pillanatai egy-egy játékban, amit szívesen nézünk újra. Néha pedig az is előfordul, hogy valamit kihagyunk vagy nem tudunk elég jól megfigyelni. Eddig azonban nem nagyon volt lehetőség arra, hogy játék közben visszaugorjunk egy-egy korábbi pillanathoz, bejátszáshoz. Ezen változtatna most a Sony egyik új szabadalma.

PlayStation történetugrás

Persze arra, hogy a játékosok egy történetet többször átéljenek, most is van lehetőség. Az egyik a new game +, a másik a fejezetugrás. Például az első Marvel’s Spider-Manben is volt már lehetőség arra, hogy az első végigjátszás után abba a fejezetbe ugorjunk, amelyikbe csak akarunk. Persze ez nem elérhető minden játékban. Most, ha kihagyunk, elnyomunk valamit, maximum online videóban nézhetjük meg megint a klipeket. Ez nem annyira jó.

Az Exputer szerint a Sony azonban nemrég benyújtott egy olyan PlayStation szabadalmat, ami a „CONTENT STREAMING WITH GAMEPLAY LAUNCH” címet viseli. Ez lényegében „trigger pontokat” adna hozzá bizonyos jelenetekhez és történeti pillanatokhoz a játék kampánya közben. Így a játékosok bármikor visszaugorhatnak ezekhez a megjelölt pillanatokhoz, hasonlóan ahhoz, ahogyan a „Jelenetválasztó” menü működik a DVD-filmek esetében. Szóval egy-egy jelenetet kedvünk szerint újra lejátszhatunk.

A Sony azt is megemlíti, hogy ez a rendszer lehetővé tenné, hogy a Detroithoz hasonló játékokban a döntéseket újra megtegyük. Visszamehetnénk arra a pontra, ahol az említett döntést meghoztuk, és helyette egy másik lehetőséget választhatnánk. Ez áldásos lenne azok számára, akik más utat szeretnének bejárni anélkül, hogy az egész játékot elölről kellen kezdeni.

Az biztos, hogy az egyes történetfejezetek közötti szabad mozgás/újrajátszás népszerű opció lehet a gamerek körében. Különösen az olyan játékokban, mint a Detroit: Become Human vagy az Until Dawn. Sajnos azonban nem minden PlayStation szabadalom valósul végül meg, pedig ez tényleg nagyon kéne.

Ezt láttad már?

Egyszerre két játék magyar szinkronját is készíti a SzinkronSarok – Hallgass bele!

×