Förtelmes minőségben fut a Cities: Skylines 2 - Reagáltak a fejlesztők
Megérkezett a Cities: Skylines második része, ám még érződik, hogy gyerekcipőben jár a projekt. A legkeményebb vasakon is szaggat a buli.
Megérkezett a Cities: Skylines második része, ám még érződik, hogy gyerekcipőben jár a projekt. A legkeményebb vasakon is szaggat a buli.
Megérkezett a Cities: Skylines második része, ám még érződik, hogy gyerekcipőben jár a projekt. A legkeményebb vasakon is szaggat a buli.
2023.10.26. – A Cities: Skylines egy igencsak kultikus darabja a városszimulátor-kategóriának. A Sims ugye összességében egy személy, vagy család életét szimulálja, még akkor is, ha ma már ennél sokkal több mindent tehetünk a játékban. A készítők később ugyan ezt a koncepciót ráhúzták a SimCity-re, ami már tényleg egy hatalmas város működését és fejlődését szimulálta. Viszont a nagy áttörést ebben a kategóriában a Paradox Interactive érte el a Cities: Skylines-zal, amit ma már a kategória királyának is tartanak többen.
Véleményem szerint jogosan, a letisztult HUD és gameplay loop nagyon jót tett a játéknak, ahogy az is, hogy az elmúlt években igazán sok törődést kapott a rajongóktól is. Persze nyolc év alatt sok mindennel fel lehet dobni egy ilyen játékot, a hivatalos frissítések és kiegészítések mellett temérdek érdekes mod is napvilágot látott.
A Paradox szeret pénzt keresni, így hosszú idő után úgy döntöttek, hogy elkészítik a Cities: Skylines második részét. Az új cím idén jelent meg, viszont közel sem azt a fogadtatást kapta, mint amit a fejlesztők előzetesen vártak tőle.
S ezt maguknak köszönhetik.
Röhejes, de a játék egy RTX 4090-nel Ultra fokozaton csupán csak 20 FPS-sel fut. Így van, a piac egyik legvadabb grafikus kártyája maxon alig tudja futtatni a Skylines 2-t, ami förtelmes optimalizációra utal. Egy másik nagyágyú, az AMD Radeon RX 7900XTX ugyan ezt a beállítást, egy közepes méretű várossal csak 7-12 FPS-sel oldja meg.
A közfelháborodást fejlesztői bocsánatkérés és magyarázkodás követte. Redditen elmondták a fejlesztők, hogy a cél a stabil 30 FPS, ugyanis úgy gondolják, hogy egy városszimuláció esetén ez bőven elegendő. Itt rengeteg apró részlet és állandó nyüzsgés található a képernyőn. Pláne, ha már egy hatalmas városról van szó! Nem cél, hogy úgy fusson a cím, mint egy kompetitív FPS esetén. Persze ettől még jó lenne, ha sikerülne feltornászniuk ezt 60-ra, hiszen attól csak szebb és folyamatosabb lenne a játék.
Továbbra is folytatják a játék optimalizálását és remélik, hogy mihamarabb elérik az ideális teljesítményt.