Nem kell félni, csak kicsit fog fájni: így emel árat a Vodafone
A drágulás kőbe vésett tény, de nem biztos, hogy minden szolgáltató annyival emel, amennyivel megtehetné. A Vodafone például nem.
A drágulás kőbe vésett tény, de nem biztos, hogy minden szolgáltató annyival emel, amennyivel megtehetné. A Vodafone például nem.
A drágulás kőbe vésett tény, de nem biztos, hogy minden szolgáltató annyival emel, amennyivel megtehetné. A Vodafone például nem.
2023.10.25. – Nem annyival emeli a tarifákat a Vodafone, amennyivel az ördögien hangzó „inflációkövető díjkorrekció” lehetővé tenné neki – derül ki a hwsw beszámolójából. Az oldal Bányai Tamásra, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatójára hivatkozva azt írja, a Vodafone esetében a 2021. szeptember 1-je és 2022. augusztus 31-e közötti időszak inflációja alapján
22,01 százalékos díjemelés LENNE indokolt.
Ezt a cégvezetővel folytatott háttérbeszélgetés alapján nem fogják meglépni, vagy legalábbis nem ekkora mértékben, amit a piaci verseny egyik teljesen új jelensége eredményez. A torz valóság szülte, de ez a helyzet: a szolgáltatók abban kezdhetnek vetélkedni egymással, hogy ki tudja a lehető legkisebb mértékben átterhelni az inflációból eredő áremelkedést az ügyfeleire. Jól érted: mostantól annak kell majd örülni, ha egy szolgáltató nem maxolja ki teljesen a rendelkezésére álló lehetőséget arra, hogy megemelje az előfizetésed árát.
Az inflációkövető díjkorrekció minél nagyobb leszorításáért, így közvetve az előfizetők megtartásáért vívott versenyt a Vodafone nyitja. Úgy döntöttek, hogy a 22,01 százalék helyett – figyelembe véve a kedvezőbb piaci folyamatokat – „csak” 15,4 százalékkal emelnek, és nem rögtön jövő év elejétől, hanem 2024. március 1-től. Ezzel párhuzamosan a lakossági és kisvállalati előfizetőknek nyújtott különböző kedvezmények mértékét is ugyanennyivel emelik. A döntés összességében 40 százalékkal kevésbé terheli majd a felhasználók pénztárcáját, mintha egy az egyben rájuk tolták volna a díjkorrekciót.
Mivel a verseny az egyes szolgáltatók között egy, lássuk be: ironikus tényező alapján zajlik a 2024-es évben, érdeklődve várjuk, hogy a T-Mobile és a Yettel milyen megoldással próbálja kevésbé fájdalmassá tenni az rekordinfláció miatt bekövetkező áremeléseket.