Olyan reklám jön a YouTube-ra, amitől a blokkolók sem mentenek meg
Persze nem kell sok idő, hogy ezt is kicselezzék, de az új hirdetéses funkció nem feltétlenül lesz idegesítő, sőt, még hasznos dologgá is válhat, ha jól használják.
Persze nem kell sok idő, hogy ezt is kicselezzék, de az új hirdetéses funkció nem feltétlenül lesz idegesítő, sőt, még hasznos dologgá is válhat, ha jól használják.
Persze nem kell sok idő, hogy ezt is kicselezzék, de az új hirdetéses funkció nem feltétlenül lesz idegesítő, sőt, még hasznos dologgá is válhat, ha jól használják.
2023.10.18. – Sokan valamiért alapvetésnek veszik, hogy az interneten elért tartalmak ingyenesek, nekik azért semmilyen formában nem kell fizetni – legfeljebb az internet szolgáltatóknál, azon túl viszont fizessen, akinek két anyja van. Ez a hozzáállás azonban alapvetően téves: még az ingyen kínált javaknak is van ám ára, amit a neten adatoknak, adott esetben reklámoknak hívunk.
Mi például a Leetnél reklámbevételekből próbáljuk fenntartani magunkat, mint oly sok másik magazin, ami ingyenesen szállítja a különféle tartalmakat. Minél több a megtekintés, annál nagyobb a reklámbevétel. Ezen túl ott a másik, az előfizetéses megoldás, amikor az oldal úgy dönt, hogy néhány értékesebb-érdekesebb tartalmát paywall mögé rejti, vagy a teljes újságot teszi fizetőssé, cserébe nem jelenítenek meg reklámokat. Pont, mint a régi időkben: ha el akartuk olvasni a legújabb videojátékos híreket, annak meg kellett vennie valamelyik magazint az újságosnál.
A legtöbb online médium így működik. Néhányan megpróbálkoznak hibrid megoldásokkal is, de a lényegen nem változtat: valami vagy ingyenes és reklámokkal tarkított, vagy fizetős, de hirdetésmentes. És bizony így működik a világ legnagyobb videómegosztója, a YouTube is, amit ingyen használhat bárki, de annak az árát a reklámok nézésével kell megfizetni, ha viszont herótunk van tőlük, akkor ott a Premium-előfizetés, és soha többet nem kell idegesítő hirdetéseket bámulnunk.
Érthető hát, hogy a Google miért küzd olyan ádázul a reklámblokkolók ellen, amelyekkel a felhasználók könnyedén elcsalhatják az ingyenes modell adóját. Az utóbbi időben egyre keményebb módszereket is bevezettek, most például már Európában is lekorlátozzák a videókhoz való hozzáférést, ha reklámblokkolót érzékel a YouTube, bár hamarosan erre is lesznek majd megoldásaik a trükközőknek.
Az újféle reklámokat viszont nem a platform algoritmusa, hanem maguk a tartalomgyártók állíthatják be videónként és termékenként külön-külön. Valójában egy olyan funkcióról van szó, amivel egyszerűen elhelyezhetnek időbélyegzős felugró termékeket, amiket így valamelyik sarokban elkerülhetetlenül látni fog a néző a videó közben.
Ez az újfajta hirdetés-termékelhelyezés azonban ingen hasznos lehet. Például egy tech-videós egy, vagy mindenféle kütyüről beszél, azokat az említésük időpontjához be tudja emelni a videóba, így a nézők egyetlen koppintással-kattintással a linkelt (szponzor) webshopon csekkolhatják a cuccot. Persze megvan a hátránya is a funkciónak, ugyanakkor a valid, megbízható és valóban értékes alkotók valószínűleg nem fognak ezzel visszaélni.
Azoknak viszont mindenképpen rossz hír, akik a reklám összes formáját utálják, megvetik – mert minden ingyen jár. Persze erre is léteznek alternatív megoldások, a kérdés csak az, hogy meddig? Aki viszont fennakadás, bármiféle jövőbeli probléma nélkül, mindenféle extra funkcióval (plusz a tesztfunkciókkal), azoknak a legjobb választás nem a shady, adatgyűjtő alter YouTube, hanem a nevetségesen olcsó Premium-előfizetés, amivel senkit, sem a platformot, sem pedig a kedvenc videósainkat sem károsítjuk meg.
Az új hirdetéselhelyezéses funkció a Google szerint még idén, november-december környékén fog elindulni a YouTube-on.
via – Google.
10 Youtube videó a net „őskorából”, ami még mindig nagyon vicces