A Google az Egyesült Államokban már hetek óta keményen fellép az adblockerek ellen. Úgy tűnik, hogy Európa sem ússza meg.

2023.10.16. – Az elmúlt időszakban többször is beszámoltunk arról, hogy a YouTube nem igazán tűri a reklámblokkoló alkalmazásokat. Már 2023 júniusának végén felhívták a felhasználók figyelmét, hogy egyre komolyabb retorziókra érdemes készülniük. Az ilyen kiegészítők, alkalmazások használata komoly bevételkiesést jelent a cégnek, hiszen az üzleti partnerek reklámjai nem kerülnek megjelenítésére. Jól tudják ezt a hirdetők is, így az óriáscégnek valamit mindenképpen lépnie kellett.

A YouTube így figyelmeztet - Három videó és letilt az oldal

A YouTube így figyelmeztet – Három videó és letilt az oldal

A jelenlegi tapasztalatok alapján a YouTube 3 adblocker mellett indított videó után nemes egyszerűséggel kitiltja a felhasználót az oldalról. Természetesen ez nem végleges ban, a reklámblokkoló kikapcsolása után ismét használhatjuk a népszerű weboldalt. Nyár közepe óta a fenti módon figyelmeztet minket a weboldal. Érdemes megfigyelni, hogy ez egy azonnal bezárható üzenet volt, egy egyszerű „X” jel szolgálta ezt a cél a felugró ablak jobb felső sarkában. Eddig azonban csak az Egyesült Államokban volt éles a rendszer.

A YouTube bekeményített Európában is

A napokban bevezetett, immáron Európában is elstartolt változás azonban egy kicsit radikálisabb módszerekhez nyúl már. A jobb felső sarokban található X helyére egy számláló érkezett. Ennek időtartalma jelenleg egyedi, a beszámolók alapján 30 és 60 másodperc közötti időtartamra készülhetnek fel a YouTube reklámjait letiltó felhasználók. Ez sokkal frusztrálóbb lehet, mint a korábban debütált változat.

Pár napja már ezt az ablakot dobja fel a Youtube

Pár napja már ezt az ablakot dobja fel a Youtube

Szintén kiemelendő lehet, hogy a fenti, közel egy perces várakozási idő jóval több, mint amit a videó elején lejátszandó reklámnál kellett volna várnia az adblockeres nézőknek. Egyelőre nem mindenkinél aktivizálódott a fenti módszer, ám október végére már ez lehet az alapértelmezett üzenet. A Google szeret „hullámokban” tesztelni, ezért nem egységes sokszor még a YouTube felülete sem. A fenti szigorítások értelemszerűen sem a YouTube Premium, sem pedig a reklámblokkolóktól mentes felhasználókat nem érintik. Remek kérdés, hogy a Google még milyen trükkökkel készül a közeljövőben. Abban már biztosak lehetünk, hogy sokkal keményebben fogják kezelni a reklámblokkolók meglétét, mint az elmúlt években. Ahogy az is biztos, hogy a reklámblokkolók fejlesztői sem ülnek tétlenül.

Forrás: PCFórum

Ennyi volt a régi YouTube, új korszak köszönt be az oldalra

×