A piacvezető streaming szolgáltató az egyetlen, amely a gazdasági helyzet ellenére is sikeresnek mondható, most mégis komoly áremelésre készülhet.

2023.10.16. – Hiába hozhatott a Netflix konyhájára körülbelül 6 millió előfizetőt, úgy pedig két kézzel megszámlálhatatlan dollármilliókat a jelszómegosztás szűrése és tiltása, a Reuters szerint alighanem elkerülhetetlen egy újabb áremelés.

Ennek oka valószínűleg az lehet, hogy a Netflix még vonzóbbá szeretné varázsolni a tavaly elindított legolcsóbb szintjének számító reklámos csomagját, amely egyelőre a vártnál lassabban gyarapodik. Azzal viszont, hogy a többi előfizetői szint megdrágul, sokak számára szimpatikusabb választás lehet hirdetésekkel, de jelentősen kedvezőbb áron kínált konstrukció, amely az egyre növekvő árkülönbség miatt vállalható kompromisszumnak tűnhet.

Sőt, a Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a Netflixet az sem zavarná különösebben, ha a drágább csomagokról váltanának a reklámosra, ott ugyanis a hirdetések miatt összességében több bevételhez jut felhasználónként.

Az elemzők szerint a Netflix az újabb áremelést október 18-án, az épp aktuális negyedéves eredménybeszámolója során jelentheti be, a mértékéről azonban semmit sem tudni. Kicsit ellentmondásosnak tűnhet, de a szakértők az utóbbi idők egyik legerősebb negyedévet várják a piacvezető streaming szolgáltatónál, amely a konkurenciák stagnálása, vagy épp drámai csökkenése ellenében 7,7%-kal növelhette a bevételeit.

Ennek egyik oka, hogy szerencsésen átvészelte a több hónapon át, és a mai napig is tartó hollywoodi írói és színész sztrájkot, amely nyomán minden egyes produkció munkálatát beszüntették. A Netflix programkínálata azonban nem lassult, és olyan sikersorozatokat szállított, mint a szexedukáció záróévada, vagy a Virgin River újabb felvonása.

A Netflix drágulásának mértéke azonban nem ismert, de az elmúlt emelések ismeretében néhány dollárt, pár száz forintot tehet majd ki. A magyar árváltozástól egyelőre nem érdemes tartani, hazánkban ugyanis még nem érhető el a felduzzasztani kívánt reklámcsomag – ami nálunk valószínűleg valamikor 2024-ben indulhat el, ha elindul.

Magyarországon egyébként 3 szint érhető el: az Alap 2490 forintért, a Standard 3490 forintért, és a Prémium havonta 4490 forintért.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Vérbő Halloween: 10 új horrorfilm és sorozat a Netflix kínálatában

×