Tovább él egy halott színész emléke a Cyberpunk 2077-ben
A CD Projekt Red igazán kikupálta a Cyberpunk 2077-et. Mindezek mellett megsüvegelendő emberségről is tanúbizonyságot adtak magukról a fejlesztők.
A CD Projekt Red igazán kikupálta a Cyberpunk 2077-et. Mindezek mellett megsüvegelendő emberségről is tanúbizonyságot adtak magukról a fejlesztők.
A CD Projekt Red igazán kikupálta a Cyberpunk 2077-et. Mindezek mellett megsüvegelendő emberségről is tanúbizonyságot adtak magukról a fejlesztők.
2023.10.13. – A Cyberpunk 2077 magával ragadó világának kialakításához rengeteg szinkronhangra volt szükség. A CD Projekt Red azonban „problémába ütközött”, amikor 2021-ben elhunyt Miłogost Reczek, egy lengyel előadó, aki Viktor Vektor lengyel szinkronját adta. Amint azt a Bloomberg elárulta, a stúdió mesterséges intelligencia segítségével vészelte át ezt a tragédiát.
A Bloombergnek adott nyilatkozatában a stúdió kifejtette, hogy a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty DLC lengyel nyelvű kiadásának fejlesztésekor figyelembe vett néhány lehetőséget Vektor hangjára vonatkozóan. Még azon is elgondolkodott a stúdió, hogy lecserélik Reczek hangját és újra felveszik a dialógusait. Végül Mikołaj Szwed, a CD Projekt Red lokalizációs igazgatója és a fejlesztőcsapat úgy döntött, szeretnék megtartani az elhunyt színész alakítását. Nem maradt más, mint az AI technológia segítségül hívása. A technológia ma már képes arra, hogy ugyan nem tökéletesen, de igencsak hasonlóan lemásolja egy ember hangját, hangszínét és hanglejtését. Persze utóbbihoz hasonló játékra is van szükség.
Reczek hangjának újrateremtése érdekében a CD Projekt Red először felvett egy új színészt, aki felmondta a Phantom Liberty kiegészítő összes szükséges sorát. Ezt követően egy ukrajnai székhelyű hangklónozó szoftver, a Respeecher megalkotott egy algoritmust, amellyel a párbeszédpanelt Reczek-hangzásúvá alakította. Még mielőtt bárki messzemenő következtetéseket próbálna levonni, természetesen az elhunyt lengyel színész családja beleegyezett mindebbe. Sőt, Reczek fiai szabályosan támogatták a projektet.
Nem ez az első alkalom, hogy a Respeechert nagyobb AAA-játékokban használják. A God of War Ragnarök fejlesztése során a Santa Monicának ezt a szoftvert kellett használnia, hogy Sunny Suljic hangja egységes legyen a fejlesztési folyamat során felvett dialógusokkal. Suljic Atreus hangját kölcsönözte, ám egy játékot nem öt perc elkészíteni, így az akkor még fiatal színész idővel egyre csak nőtt. S mint tudjuk, ezzel egyetemben a hangja is változott, ezt viszont orvosolnia kellett a Santa Monicának.
Bár a mesterséges intelligencia rendkívül hasznos lehet a játékfejlesztésben, idővel megvan annak is a lehetősége, hogy véglegesen helyettesítheti az emberi szinkronokat. Többek között ez is megtalálható a hollywoodi sztrájk kirobbantó-faktorai között.
Korhatárbesorolást kapott a GTA VI, de nem erre számítottunk