Nem szeretik mostanában a Shellt a nagyvilágban, ám úgy tűnik, hogy ezen a legújabb kampányuk sem segített. A Fortnite lett az új szócsövük.

2023.10.09. – Azt hiszem, ha objektíven nézzük a dolgokat, vitathatatlan, hogy a Fortnite a világ egyik legnagyobb játéka. És itt most nem feltétlenül tényleges tartalmi méretekről, vagy játékosbázisról beszélek. Ezúttal a világra kifejtett hatásáról beszélek.

Talán az Epic Games Battle Royale-ján kívül még nem született olyan játék, ami ilyen szinten meg tudta őrjíteni a világot. Találkozhattunk már hatalmas címekkel, mint a God of War, a Super Mario, World of Warcraft, de egyik sem tudott annyi háztartásba eljutni, mint a Fortnite. Ha visszaemlékszünk, a TikTok megjelenésekor a vírusvideókként terjedő táncokat egyből bepakolták a játékba és csak „Fortnite táncokként” hivatkoztak rájuk.

fortnite

Aztán ott voltak a játékon belüli koncertek, amik szabályosan átformálták az online játékokat. A koronavírus idején több millióan bulizhattak együtt a Fortnite-nak köszönhetően úgy, hogy már volt, aki hetek óta nem járt a levegőn a tiltások miatt. A Fortnite volt az első olyan játék, ami effektíven alkalmazta a Battle Passt és a kollaborációkat monetizációs formában, ennek hatására pedig olyan óriásmárkák jelentek meg benne, mint a Balenciaga, Moncler, Ralph Lauren, vagy éppen a Nike.

Nagy figyelem, még fontosabb szerepkör

Ha pedig valaminek ekkora hatása van a világra, nagyon oda kell figyelni, hogy mit közvetít a fiatalabb generációk felé.

A Fortnite-ban lehetőségük van a játékosoknak speciális pályákat készíteni a Creative mód berkein belül. Ezt már több márka, vagy tartalomgyártó is használta arra, hogy hirdessen valamit a játékon belül. Most újonnan vállalati propaganda terjesztésével vádolják közvetetten a Fortnite-ot.

Kiderült ugyanis, hogy a Shell megbízására készültek olyan Creative pályák, amik a vállalat világszemléletét voltak hivatottak közvetíteni a fiatalok irányába. Ezzel még talán nem is lenne gond, hiszen lehet, hogy el sem jut a gyerekekhez az üzenet, ám maga a helyzet nem volt ennyire egyszerű.

A Media Matters legalább hat Twitch streamert azonosított, akiknek összesen 5,5 millió követője van a Twitch-en, akiknek közük van a szóban forgó Fortnite-kampányhoz. A nonprofit szervezet állítása szerint ezek a streamelők minden nap egymillió megtekintést generáltak a jól irányzott médiakampánynak.

A Shell továbbra is azon fáradozik, hogy egy éghajlat-tudatos vállalattá váljon az emberek szemében, amely elkötelezett a társadalmi igazságosság kezdeményezése mellett. A szórványos propaganda erőfeszítései gyakran nevetségesek voltak a múltban. Nem csoda, elvégre egy olajvállalattól igencsak idegennek és paradoxonnak tűnik mindez.

Ezt olvastad már?

Olyan olcsó, hogy többen játszanak most a legjobb GTA-klónnal, mint a megjelenésekor

×