Immáron hátradőlhet a CD Projekt RED, a Cyberpunk 2077 egy „jó játék”. Ám azért, hogy ezt végre kimondjuk, rettenet sok pénzt költött a cég.

2023.10.06. –  A Cyberpunk 2077-et le se tudná tagani a CD Projekt RED. Ők azok a lengyel fejlesztők, akik korunk talán legmeghatározóbb szerepjátékaiért felelősek, de mindezt csak egy-egy nagyobb balhé után tudják ténylegesen szállítani. Ha valaki még emlékszik a Witcher 3 megjelenésére, az tudja, miről beszélek. Geralt harmadik videojátékos kalandja ma már alapműnek számít, viszont amikor megjelent, szabályosan játszhatatlan volt. Széteső textúrák, őrületes bugok, többen követelték is vissza a pénzüket.

cd projekt

Nos, ugyan ezt eljátszotta a cég a Cyberpunk 2077-tel is, ami mára már szintén fantasztikus játékká nőtte ki magát. Ám a megjelenésekor alig futott valahol. A PS4-es verziót PS4-en kb. el sem lehetett indítani, PS5 kellett ahhoz, hogy a butított változat játszható legyen. Ennek már több éve, mára már mindent orvosolt a CDPR, olyannyira, hogy már élesedett a 2.0-ás frissítés, ami annyi mindent átalakított és finomhangolt, hogy már majdnem egy új játékról beszélünk.

Erre pedig égető szükség volt

Ritkán látni akkora balhét, mint ami a Cyberpunk megjelenése körül kialakult. Én magam is tűkön ülve vártam az új játékot, ám sok játékostársammal egyetemben, le voltam döbbenve a játékon. Szaggatott, ronda volt, egy fityinget nem ért, nemhogy egy AAA-játék árát. Ez a balhé addig fajult, hogy a CD Projektnek lehetőséget kellett biztosítani a pénzvisszatérítésre, hiszen sokan várni sem akartak addig, míg a cím játszhatóvá válik.

A 2.0-ás frissítés mondhatjuk, hogy lezárta a Cyberpunk 2077 „bétaidőszakát”, a legutóbbi Patch egy igazán komplett, átdolgozott játékot hagyott maga mögött. Így már a megmaradt és visszatért játékosok is nyugodt szívvel ugorhattak fejest a Phantom Libertybe.

 

Ez viszont csak az a réteg, amit mindenki lát. A CD Projekt RED nem csupán fejlesztési órákat ölt a játékba, hanem öntötte bele a pénzt a pozitív PR-ba is, hogy idővel megváltoztassák a közvélekedést. Michał Platkow-Gilewski, a cég PR-vezetője például azt állította, hogy egy ponton már „trendi volt gyűlölni a Cyberpunkot”. Innen pedig nagyon nehéz visszamászni a csúcsra.

Ma már tudjuk, hogy sikerült, ahogy azt is, hogy ez mennyibe került a lengyel fejlesztőcégnek. A Kotaku leközölt egy anyagot, amiben egy halom érdekes pénzügyi statisztikát tártak a Cyberpunk rajongók elé. Leírták, hogy körülbelül mennyi pénzbe került lefejleszteni a játékot, na meg, hogy mennyi pénzt fordítottak marketingre. Az írásból többek között az is kiderült, hogy összesen körülbelül 120 millió dollárt költöttek arra, hogy a bukás után pozitív fényben tündököljön a játék, ami félelmetes összeg. Ez forintra átszámolva majd’ 44 milliárd forint.

A Phantom Liberty-projekt végül pozitívan zárult, már az első héten több mint 3 millióan töltötték le a fizetős DLC-t. Sőt mi több, az alapjátékból is több mint 25 millió példányt sikerült értékesíteni.

Ezt olvastad már?

INGYENES az őrült étterem-szimulátor, amiben le kell mészárolni a vendégeket

×