A Microsoft az utóbbi időben nem fukarkodik a Windows hirdetésekkel. Valamilyen szinten hasznosak is lehetnek, ám továbbra is zavaróak sokak számára.

2023.10.05. – A Microsoft az elmúlt években alaposan megreformálta a Windows frissítéseket. Az operációs rendszer legújabb verziója, a 11 kap már csak érdemi frissítést. Azt azonban évente kétszer, de a köztes frissítések is tartogatnak meglepetéseket. A cég néhány nappal ezelőtt elárulta, hogy mire is számíthatnak a felhasználók. Könnyű megjegyezni a nagyobb csomagok „neveit”, hiszen az évszám mellett egy H betű és az adott frissítés száma szerepel csak. Jelen esetben 23H2-ről beszélhetünk. A kód alapján hamar rájöhetünk, hogy 23 második felében kiadott csomagról van szó, mely stimmel is.

Ennek egy részét múlt héten meg is kapták a felhasználók. A csomag középpontjában egyértelműen a Copilot állt. Gyakorlatilag a Bing AI chatbot továbbfejlesztett változatáról beszélhetünk. A Win+C paranccsal bármikor megidézhetjük, hogy aztán segítsen minket a mindennapi életben. Rengeteg dologra befoghatjuk az újdonságot. Ha nem tudjuk, hogy hol keressük a Bluetooth beállításokat, abban is tud segíteni. Akkor sincs probléma, ha például képernyőképet szeretnénk készíteni, hiszen a „take a screenshot” beírása után meg is nyitja gépünkön a Képmetsző alkalmazást. Sőt, még azt is elárulja, hogy milyen billentyűparanccsal tehetjük meg ezt a jövőben. Egy igazi asszisztens lehet majd belőle, ám a hazai Windows júzerek még nem élvezhetik.

Már a Windows Copilotban is megjelentek a reklámok

A Microsoftot az elmúlt időben kifejezetten sok kritika éri a kéretlen reklámokkal kapcsolatban. Hol a saját szolgáltatásaikat promótálják kérdés nélkül, hol pedig webes hirdetéseket raknak be az egyes felületekre. Úgy tűnik, ez nem akadályozza meg őket abban, hogy újabb helyeken is felbukkanjanak a fizetős hirdetések.

Microsoft Windows 11 Reklám

Microsoft Windows 11 Reklám

Erre kiváló példa a fenti, CoPilot screenshot. A felhasználó laptopokkal kapcsolatos, általános kérdést tett fel. Erre megkapta a választ a Copilot alkalmazástól, ám jól látható, hogy ezt követően két hirdetést is beillesztett az AI, holott nem vásárlásban kért segítséget. Míg a többi reklám eltüntetésére létezhetnek működő megoldások, addig az online, a cég szervereinek generált válaszoknál erre nincs túl sok opció. Érthető, valamiből fedeznie kell a cégnek az OpenAI-ba öntött dollármilliárdokat, de talán nem ez a legmegfelelőbb módja.

Forrás: gHacks / PcFórum

Nesze neked, Google: saját keresőn dolgozik az Apple

×