Vége az egyre több okoseszköz felhalmozásának, mert csak a baj van velük a felhasználók szerint. A felmérés alapján nő a bizalmatlanság a kütyük iránt.

2023.10.01. – Egyre több okoseszköz-felhasználó van, aki elkezdte utálni a kütyüket, és ahelyett, hogy minél többet, minél jobbat birtokolna belőlük, teljesen más prioritásokat helyez előtérbe. A Deloitte felmérése ugyan amerikai felhasználók véleménye alapján készült, de remekül lehet következtetni belőle a globális hozzáállásra. A cég immáron negyedszer elvégzett Connected Consumer kutatása kétezer fős mintán készült, az idei év második negyedévében.

Arra keresték a választ, hogy a digitális élet hogyan fejlődik, illetve a tech cégek miképpen tudnak megfelelni a megváltozott fogyasztói viselkedésnek.

A legtöbbeknek a jobb egészségügyi állapot mellett a tartalmas kapcsolatok, a biztonságosabb otthonok és az értékes virtuális élmények számítanak. Mindeközben sokasodnak azok, akik aggódnak a digitális fáradtság, a jólét, az adatvédelem és az adatbiztonság miatt. A Deloitte megállapította, hogy a virtuális és a fizikai világ közötti „megfelelő” egyensúly továbbra is nehezen érhető el. Azok a technológiai vállalatok viszont, amelyek segítenek a fogyasztóknak megtalálni az egyensúlyt, valószínűleg jól járnak majd.

Forrás: rawpixel.com – Freepik

Nem kell már annyi okoseszköz

A riport legfontosabb megállapításai közé tartozik, hogy már nem törekszünk minél több okoseszköz birtoklására. Ezt abból szűrték le, hogy az amerikai családok 48 százaléka ugyan idén is vett új kütyüt, de az összes okoseszköz száma a háztartásokban 16 százalékkal visszaesett.

A 2021-2023-as időszakban 25-ről 21-re csökkent az egy családban lévő okoseszközök száma.

Ez a Deloitte szerint egy tudatos folyamat eredménye: a userek azt szeretnék, ha a korábbi kütyük szerepe vagy egyszerűsödne, vagy eltűnne az életükből. A HVG a kutatás adataiból kiemeli: a válaszadók 41 százaléka nem szereti kezelni az eszközeit, 28 százalékuk pedig úgy érzi, túlterheli őket a kezelendő eszközök és az előfizetéseik nagy száma.

A felhasználóknak amúgy nagyon fontos lett az innovációk iránti igény, és ebben nem teljesítenek túl jól, például az 5G-s okoseszközök. A felmérés résztvevőinek 53 százaléka finoman szólva sem elégedett azokkal a szolgáltatásokkal és appokkal (vagy inkább a hiányukkal), amelyekkel ki tudnánk használni a nagysebességű internetkapcsolatot. Tanulságos továbbá a 3D-s élmények iránti megemelkedett érdeklődés, ami nem túl meglepő módon leginkább a Z generáció körében jelentkezik. Több mint 60 százalékuk válaszolta a Deloitte-nak azt, hogy érdekli őket 3D alkalmazásokkal történő tanulás, vásárlás és szociális tevékenység.

Általánosságban jól áll a kutatás szerint a generatív mesterséges intelligencia megítélése is. Már 17 százaléknál tart azok aránya, akik próbálkoznak a használatával privát, munka vagy tanulási célra.

Az okoseszközök annál rosszabbul állnak

Igaz, hogy a riport alapján az emberek nagyrészt kedvelik a technológiai újdonságokat, egyre többen vannak, akiket zavar a gyengülő adatbiztonság és a vékonyodó privát szféra. A tavalyi 50 után már 58 százalék aggódik amiatt, hogy illetéktelenek betörhetnek az eszközeire, vagy különböző szervezetek és személyek figyelik meg őket a kütyükön keresztül.

Szintén tanulságos:

Felmérés: Az emberek többsége tényleg fél a mesterséges intelligenciától

×