A Game Pass a Microsoft arany tojást tojó tyúkja. S most már az is kiderült, hogy bizonyos címekért mennyit hajlandó áldozni az amerikai cégóriás.

2023.09.20. – Sokat hallani a konzolos körökben, hogy a Sony, a játékok minősége terén jobbnak bizonyul a Microsoftnál. Ebbe a tudjuk micsoda méregetésbe mi nem feltétlenül szállnánk be, pláne azért, mert a két cégnek teljesen más a piaci stratégiája. Számomra úgy tűnik, hogy a Microsoft már nem is igazán versenyez a Sonyval exkluzív játékok terén, inkább csak jobb szolgáltatást szeretne nyújtani. Erre találták ki a Game Passt, ami egy óriási játékkönyvtár, méghozzá verhetetlen minőségben.

game pass

A PlayStation Plus is rendelkezik hasonlóval, ám ott a katalógus sokkal szűkösebb, na meg inkább régebbi játékokat tartalmaz. Most például a Sea of Stars azonnal játszható volt a Sony gépein is megjelenése után egyetlen előfizetés után, ám indie címeken felül még nem durrantott túl nagyot a japán cég. Ellenben a Microsoft hónapról hónapra tarol ezen a területen. Ott volt példának okáért a Starfield pár hete, ami az év egyik leginkább várt szerepjátéka volt, mégis azonnal bekerült a Game Passbe. Emellett egyébként megkockáztatom, hogy ha nem lett volna benne a játékkönyvtárban, akkor is a legtöbb Xbox Series tulaj rárepült volna… S ha mindez nem lenne elég, a Game Pass természetesen PC-n is használható, vagyis az előfizetést nem csak a konzolosok használhatják ki teljesen.

Na, de mennyi az annyi?

Mivel egy előfizetés meg sem tudja közelíteni egy teljesen új játék árát, abszolút indokolt a kérdés, hogy mégis miért éri meg mindez egy fejlesztő cégnek? Ha havi 2-3 ezer forintért játszhatóvá válik az a játék, amit máskülönben 30 ezerért tolnak ki a boltok polcaira, miért is létezik a Game Pass?

Nos, a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a Microsoft egy halom pénzt letesz az asztalra a forgalmazóknak és a fejlesztőknek annak érdekében, hogy a játékukat betehessék a Game Passbe. Ennek a mennyiségnek pedig fedeznie kell a megbecsült bevételkiesést is.

Egy NextGenPlayer nevű felhasználó megosztott egy listát, amit kiszivárgott Microsoft e-mailekből és dokumentumokból szűrt ki. Az információcsomagban olyan játékcímek találhatók meg, amiket a Microsoft a Game Passbe szeretett volna már a megjelenésük pillanatában tudni. Ráadásul arra is fény derült, hogy mennyi pénzt szántak volna egy-egy játékra erről a listáról.

Lássuk:

  • Red Dead Redemption 2 – 5M$/hónap
  • Suicide Squad – 250M$
  • Star Wars Jedi: Survivor – 300M$
  • Mortal Kombat 1 – 250M$
  • Baldur’s Gate 3 – 5M$
  • Gotham Knights – 30M$
  • Assassin’s Creed Mirage – 100M$
  • GTA V – 12M$–15M$/hónap
  • Dying Light 2 – 50M$
  • LEGO Star Wars – 35M$
  • Dragon Ball: The Breakers – 20M$
  • Return to Moneky Island – 5M$
  • Wreckfest 2 – 10M$–14M$
  • Just Dance – 5M$
  • Blood Runner – 5M$
  • Glitch Busters – 5M$

Jól látható, hogy a Jedi: Survivort tartották az egyik legerősebb címnek a listáról, az EA-nek ugyanis hajlandóak lettek volna 300 millió dollárt fizetni, hogy Cal Kestis második kalandja azon nyomban a Game Passbe kerüljön a megjelenés pillanatában. A Mortal Kombat 1-ért 250 milliót tett volna le a Microsoft, ha a NetherRealm rábólint, míg az év egyik legnagyobb sikere, a Baldurd’s Gate 3 „csak” 5 milliót ért volna az amerikai vállaltnak. Az, hogy utóbbiból nem lett semmi, ezek után nem is csodálkozunk.

Ezt olvastad már?

Itt a nyári pufajka, minden férfi álma, ami sörrel hűti a testet

×