Az Insomniac Games fejlesztői megoldották, hogy a magasabb képkockaszám miatt ne kelljen teljesen lemondani a gyönyörű látványvilágról Spider-Man 2-ben.

2023.09.18. – Ha az október 20-án megjelenő Spider-Man 2 az összes vizuális módjában csodálatosan fog kinézni, ahogyan a címben említettem, akkor mégis mi szükség van egyáltalán különböző vizuális módokra? – kérdezheted amúgy tök jogosan.

Nos, mert a játék sokféle játékosnak készül, akik sokféle igényekkel, preferenciákkal, na meg hardverekkel, kijelzőkkel-tévékkel rendelkeznek. PC-n is sokféle beállítás közül választhat az ember: van aki így, van, aki úgy szereti a játékot, ez a lehetőség pedig a konzolos játékosoknak is kijár – ha már olyan remek vasaik vannak, mint a PS5. Valaki a maximális képfrissítésre utazik, mert zavarja a 30 FPS, míg másokat ez egyáltalán nem frusztrál, ha cserébe a legjobb látványvilág mellett élvezheti a kalandot.

Ezidáig a legtöbb játékban is ezek közül lehetett választani: vagy sok-sok FPS, vagy a piszok jó grafika. Szerencsénkre a Spider-Man 2-ben ezzen nem fogunk sokat vacillálni, ugyanis az Insomniac vezető fejlesztője, Mike Fitzgerald szerint minden létező opcióban a lehető legjobb élményben lesz részünk. A szaki az amerikai IGN-nek árulta el, hogy a két pókarc új sztorija háromféle FPS-t befolyásoló lehetőséget ad a játékosnak:

  • lesz egy 30-as
  • egy 40-es
  • illetve egy 60-as.

Mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet, egy dologban azonban abszolút megegyeznek: mindegyik teljes ray tracing mellett fog futni. Fitzgerald szerint a ray tracing az összes képfrissítéses beállításnál alapértelmezett lesz, mivel [a PS5 képességeinek köszönhetően] nincs rá szükség, hogy ki legyen kapcsolva, vagy hogy a látványból ezen a téren visszavegyenek az FPS javára.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének különbségek: 30 FPS-ben kapjuk a legjobb, legdurvább látványt, amit csak ki tud magából préselni a konzol, míg ezzel szemben a 60 FPS-ért fel kell áldoznunk valamennyit a részletességből. Az eltérések azonban a korábbiaknál elenyészőbbek lesznek.

A 40 FPS-es mód azonban némi magyarázatra szorul, ilyennek ugyanis még nem találkozhattunk korábban. Ez a beállítás valahol a 30-as és a 60-as között van: Fitzgerald ezt Performance RT-nek nevezte, ahol a megfelelő balanszra törekedtek. Ezt a módot viszont elsősorban azoknak ajánlja, akik 120 Hz-s képernyőn játszanak.

Szóval válasszuk bármelyik opciót is, a ray tracing, és annak a grafikát alaposan javító hatása az összesben jelen lesz, nem kell lemondanunk róla, mint oly sok másik cím esetében. Hogy számunkra melyik válik be, azt a korábbi tapasztalataink alapján csak sejthetjük, október 20-án viszont már mi magunk is tesztelhetjük.

Sőt, már azt is tudhatjuk, hogy milyen hosszú lett a pókfejek új sztorija:

Kiderült: ilyen hosszú játék lehet a Marvel’s Spider-Man 2

 

×