Sokan úgy gondolták, hogy a subtick rendszer egyet jelent a 128 tickes szerverekkel. A Counter-Strike 2 fejlesztői máshogy vélekednek.

2023.09.10. – A Valve a hétvégén újabb meghívókat küldött ki a Counter-Strike 2 tesztjére, tényleg egyre közelebb lehet a kiadás. Az elmúlt héten minden egyes este érkezett valamilyen frissítés a játékhoz. Hol az alacsony HP jelzésén finomítottak, hol pedig a fegyverek felvételét tették könnyebbé. Hasonló ütemtervre számíthatunk a játék tényleges megjelenéséig is, éppen ezért lehet kritikus a felhasználói visszajelzések száma és minőségi ebben az időszakban.

Időközben a „külsős” cégek sem tétlenkedtek. A FaceIT elindította a Counter-Strike 2 szervereinek tesztjét is. Ott is meg kell felelni több feltételnek, a meccsszám és a szint a legnagyobb szűrő. Természetesen ezeket eltörlik, ha végleges lesz a Valve FPS lövöldéjének új verziója. A játékosok azonban ismételten elkezdtek vitázni a tickrate számokon.

Ha nem tudnád mi ez, akkor segítünk. A tickrate azt mutatja meg, hogy egy szerver másodpercenként hányszor küld friss információt a kliensnek (és fordítva) arról, hogy mi is történik a játékban valójában. A Valve 64 tickes MM szerverei 64-szer küldenek a játékosoknak adatot másodpercenként, egy jobb, 128 tickes FaceIT szerver pedig 128-szor. A 128 tickes szerverek sokkal simábbak és pontosabbnak tűnhetnek egy jó konfiggal rendelkező játékos számára.

Miért nem lesznek 128 tickesek a Counter-Strike 2 MM szerverei?


A fenti Tweetből hamar kiderülhetett, hogy a 128 és 64 tick különbség Counter-Strike 2-ben sem tűnik el. Jogos lehet a kérdés, hogy a Valve-nak 2023-ban miért nem prioritás a nagyobb tickrate beállítása. Szerencsére erre sem nehéz válaszolni, gabefollower meg is tette. A Valve állítása szerint a frissen behozott subtick rendszer felel a mozgásért és a lövésekért, tickrate-től teljesen függetlenül. Előfordulhat, hogy továbbra is lesznek különbségek az eltérő értékek miatt, például a gránátdobásoknál, ám ez a játék legfontosabb mechanikáit (lövés, mozgás) nem érinti, ellentétben a CS:GO-val, ahol bizony még az átlag játékos is megérezte a különbséget.

Fejlesztések, változások, gépigény – MINDENT a Counter-Strike 2-ről

×