Fejlesztések, változások, gépigény - MINDENT a Counter-Strike 2-ről
A Valve pár napja beengedte az aktív CS:GO játékosok jelentős részét a Counter-Strike 2 szervereire. Nézzük is a legfontosabb tudnivalókat.
A Valve pár napja beengedte az aktív CS:GO játékosok jelentős részét a Counter-Strike 2 szervereire. Nézzük is a legfontosabb tudnivalókat.
A Valve pár napja beengedte az aktív CS:GO játékosok jelentős részét a Counter-Strike 2 szervereire. Nézzük is a legfontosabb tudnivalókat.
A Valve sok évnyi pletyka után 2023 márciusában leplezte le, hogy dolgoznak a CS:GO utódján. Bár a Counter-Strike 2 egy frissítés keretein belül érkezik meg a játékhoz, gyakorlatilag egy teljesen új címről beszélhetünk. A játékmotor teljesen megújult, ahogy friss fejlesztésekben és funkciókban sem lesz hiány.
Még aznap el is startolt a Limited Time teszt, melyhez rengeteg frissítés érkezett az elmúlt hónapok során. A kevés résztvevő miatt azonban sok rajongó nem is követte ezeket, hiszen távolinak érezte a megjelenést. Sokan csak pár napja, a „béta” megnyitása óta próbálják pótolni az ismereteiket. Szerencsére az oldal hasábjain szinte mindent érintettünk az elmúlt fél évben a Counter-Strike 2, melyet ebben a bejegyzésben össze is foglalunk.
Nézzük is, hogy mit érdemes tudni jelenleg a Counter-Strike 2-ről!
A Valve szeptember elsején gyakorlatilag béta állapotot hirdetett. Papíron minden játékos, aki rendelkezik ranggal, Prime jogosultsággal és a megfelelő régióban játszott, meghívott kapott a cégtől. Azoknak sem érdemes csüggedni, akik csak az elmúlt pár napban szerezték meg a rangot, hiszen bizonyos időközönként újabb meghívókat osztogat a Valve. Néha ez 24 órán belül megtörténik, de az is előfordulhat, hogy akár több napot is várni kell erre.
A Counter-Strike 2 2015-ben bemutatott Source 2 motorra épül, mely szintén a Valve saját fejlesztése. A Source 2 motor érezhetően több erőforrást kér magának, ám még bőven van rajta mit optimalizálni. A fejlesztők folyamatosan dolgoznak ezen, a mostani visszajelzések és azok mennyisége alapján pedig talán még könnyebb dolguk lehet, mint eddig. A héten több frissítés is érkezett már, biztató lehet ez a jövőre nézve. A videokártyák sokkal jobban izzadnak a Source 2 alatt, ez jól látszik a jelenlegi mérésekből is.
Remek kérdés lehet ilyenkor, hogy milyen módon érdemes belőni a grafikai beállításokat. Értelemszerűen az abszolút LOW beállítás adhatja a legtöbb képkockát, ám lehet a láthatóság is jelentősen megszenvedi ezt. Szerencsére ThourCS az elmúlt időszakban alaposan kitesztelte ezt. A fenti beállítások minimális FPS csökkenéssel járnak egy közepes számítógépen is, miközben a láthatóság is remek marad. Jelenleg néhány extra beállítást is érdemes elvégeznünk:
A fejlesztők három kategóriára osztották fel az érkező mapokat. Ez a három besorolás pedig nem más, mint a Touchstone, az Upgrade és Overhaul. A Touchstone pályák csak egy nagyon minimális átalakítást kapnak, hogy illeszkedjenek a CS2 világába. Az Upgrade mapoknál már nagyobb változásokat olvashatunk le, míg az Overhaul helyszíneknél akár teljes átdolgozást is megtapasztalhatunk.
Touchstone pályák:
Upgrade pályák:
Overhaul pályák:
A fenti pályák mellett természetesen Dust 2, Office és Italy érkezését már biztosan borítékolhatjuk, ám ezek nem a hivatalos kompetitív mappool részei. Nagy eséllyel a megjelenésre a többi, kisebb pályát is finomítják a Counter-Strike 2 fejlesztői, ám érthető módon ezek kevesebb prioritást kapnak a jelenlegi időszakban.
A korábbi, konzolra optimalizált „keréknek” is búcsút inthetünk. Itt is több változásra kell számítanunk:
A játékosok mostantól egy 5-5-5 loadoutra oszthatják fel a meccseken használandó fegyvereket. Természetesen a CT és T oldal továbbra is elkülönül, de az alábbi slotokkal kell majd kalkulálnunk:
A füstgránátok mostantól már képesek kölcsönhatásba lépni más játékeseményekkel, új lehetőségeket teremtve. A kilőtt lövedékek és a robbanógránátok ideiglenesen megszűntehetik a füstöt, hogy rövid időre jobb rálátást biztosítsanak. A füst mostantól átszivárog a nyitott ajtókon és törött ablakokon, kitölti a rendelkezésre álló teret. Nincs több klasszikus értelemben vett egyoldali (one-way) smoke sem, de ettől függetlenül továbbra is előnyt szerezhetünk egy-egy jól megdobott füstgránáttal.
A Counter-Strike 2 lelkét a ticknél rövidebb frissítési ütem adja. A szerver korábban diszkrét (ticknek nevezett) időintervallumokban értékelte ki a világot. MM szervereknél 64 tickkel, míg FaceIT és hivatalos versenyeken 128 tickkel találkozhattak a játékosok. A Counter-Strike 2 ticknél rövidebb frissítési architektúrájának köszönhetően a szerverek ismerik a pontos pillanatot, amikor a játékosok megkezdenek egy mozgást, leadnak egy lövést vagy gránátot dobnak. Ennek eredményeképp, a tick rate-től függetlenül, a mozgásod és lövéseid jobbnak érződnek majd, a gránátjaid pedig mindig ugyanúgy érnek földet. Ettől függetlenül még messze nem tökéletes a rendszer, ahogy az elmúlt napokban már megtapasztalhattuk.
A rangok több szinten is megváltoznak. Egyrészt megérkezik a CS Rating a Premier játékmódba. Ez határozza majd meg, hogy hol állsz a globális és regionális ranglistákon. A CS Rating megszerzéséhez a frissített Premier móddal kell majd játszanod. A másik változtatás azonban a sima MM rendszert is érinti. Az MM rangokat mostantól pályánként számolja majd a játék. Azaz, azok is bátran próbálgathatnak majd új pályákat, akik korábban féltették a rangjukat. Lehetsz Dust 2-n Global Elite, miközben Overpass-on Nova 4. Két legyet ütött egy csapásra a Valve.
A Premier és MM, illetve az esport meccsek is MR12 formátumra válthatnak, azaz a 13 kört először elérő csapat nyer. A CS:GO fejlesztői szerint ez arany középutat jelent az irreálisan rövid „kis” MM és a korábban megszokott, 16 nyert kört megkívánó hosszú MM között. Az Overtime, azaz a hosszabbítás továbbra is hat körös lesz. A rövidebb meccsek pedig azt jelentik, hogy a játékosok többet és gyakrabban játszhatnak.
Jelenleg ennyit érdemes a CS2-ről tudni, nagy eséllyel az elkövetkezendő néhány hétben további finomságokat is leleplezhetnek még a fejlesztők.