Bár a cselekmény alakulása rajtad áll, akad pár játék, ami meglepően hű a valósághoz – vagy a történelemhez. Az egyikhez még Spielberg is kellett!

2022. 09. 02. – Ki kíváncsi a valóságra, amikor játszik, nem? Hiszen épp’ az elől menekülünk a digitális játszóterünkre, ahol azzal foglalkozunk, amivel csak akarunk és bármit megtehetünk!

Amíg a 2000-es évek egyik legsikeresebb franchise-a, a God of War beéri azzal, hogy csipeget a görög és a norvég mitológiából, van néhány maximalista játék, ami teljesen belefeledkezik a valós történelmi tényekbe, vagy környezetekbe – a legnagyobb örömünkre! A Ragnarököt persze ettől még nem szeretjük kevésbé! Azzal sincs baj, hogy Kratos elé csak úgy odalökdösik az innen-onnan kölcsönvett lényeket és isteneket, ám

ha valami olyan történelmi alapossággal készül – akár a sztorit, akár a környezet felépítését nézve – mint az alábbi 5 játék, az előtt fejet kell hajtani. De jó mélyen ám!

Az alábbi összeállítás szigorúan szubjektív, és nem ranglistaként kell értelmezni – viszont ha eszedbe jut olyan cím, amit hiányolsz, írj pár szót róla a Facebook-bejegyzés alá! Köszi!

Red Dead Redemption 2

A történet természetesen kitalált karakterek (?) fiktív kalndjait meséli el, és a világában szereplő településeket sem így HÍVJÁK (!), viszont annyira hasonlítanak valaha tényleg létezett városokra, falvakra, amennyire csak lehetséges!

Forrás: Rockstar Games

A játék – elődjéhez hasonlóan – félelmetes alapossággal adaptálja a 19. századi Amerikát. Minden, de minden a valóságra épül: néhány szereplő személyiségjegyeit olyan emberekről mintázták, akik egykor tényleg köztünk jártak, miközben a légkör, a hangulat, de még minden egyes lőfegyver és lószerszám is pont olyan, mint a 200 évvel ezelőtti vadnyugaton.

Medal of Honor

A sorozat legutóbbi darabjai már szakítottak a történelmi gyökerekkel, de kezdetben nagyon is fontos volt a készítőknek, hogy a játékaik a lehető legjobban hasonlítsanak a valóságra.

Forrás: Electronic Arts

A II. világháború nyugati frontján játszódó Medal of Honor: Frontline munkálataihoz még Steven Spielberget is felkérték szakérteni, hogy a lőfegyverek hangja minél valósághűbb legyen (mint a Ryan közlegény megmentésében), sőt, a „civilben” katonai technikai tanácsadó Dale Dye színész is besegített a csaták kidolgozásánál.

Kingdom Come: Deliverance

A középkori Európa hálás színtere lehet filmeknek, játékoknak, mert az emberiség annyira sötét volt, amilyen a korszak, és ebből adódóan elég hiányosak is a történelmi leírások. Ha fantasy-ról beszélünk (mint ennél a játéknál) még könnyedebben lehet venni a történelmi tényeket – a készítők mégsem tették.

Forrás: Warhorse Studios

A 15. századi Cseh Királyság körül zajló események olyan európai helyszíneket érintenek, amiket vétek lett volna nem a kornak megfelelően ábrázolni. De a játék még tovább ment: a karakterünknek nagyon komolyan figyelnie kell az életben maradásra az evés-ivás szintjén is, ha erős akar maradni a csatákra. És táplálékot, vagy biztonsággal megiható vizet találni az 1400-as években… Lehet inkább Moldvának mennénk a lovagi páncélban, hogy a kínjaink hamarabb véget érjenek.

L.A. Noire

Bár a Rockstar Games egy ideje fiktív nevet ad a játékai helyszínének, nagyon is valóságos városokról mintázza őket – bődületes alapossággal. Ez esetben még indokoltabb volt a valósághű megvalósítás, ha már Los Angeles a történet szerint is Los Angeles, csak éppen 1947-ben.

Forrás: Rockstar Games

A posztháborús hangulat hasra ütve kitalált felépítése helyett a fejlesztők archívumok tömegét túrták fel korabeli fényképek és térképek után, hogy tűpontosan építsék fel az Angyalok Városa egyes negyedeit. Nem csak az épületek és az infrastruktúra, de még a használati tárgyak és járművek is pont olyanok (és ugyanolyan szarul kezelhetők), mint a ’40-es évek Amerikájában. Hab a tortán, hogy a fiktív sztorit bekapcsolták néhány tényleg akkor, tényleg ott történt bűncselekmény eseményeibe!

Assassin’s Creed sorozat

Itt nem érdemes kiemelten egy játékkal foglalkozni, mert a franchise-on dolgozó fejlesztők – a kezdeti néhány darabot leszámítva – iszonyatos erőfeszítéseket tesznek a történelmi hitelesség megteremtéséért. A hajók és más járművek, az épületek, az utcák, a nevezetességek, de még az anyagok és textúrák is arra hajaznak, hogy a lehető legjobb korképet tárják eléd.

Forrás: Ubisoft

A játékokban visszaköszönő világok annyira jól és pontosan sikerültek, hogy az Assassin’s Creed Origins-hez és az Odyssey-hez már egy oktatási célú módot is hozzáadott az Ubisoft. A Discovery Tour opciót kifejezetten tanároknak szánták, hogy azok

iskolai körülmények között, a valósághű helyszíneket virtuálisan bejárva adják át a gyerekeknek, hogy milyen volt az ókori Egyiptom és Görögország.

Az egyes helyszínek között manuálisan és automatikusan haladhatunk, és az objektumokhoz még audio guide-ot is csatoltak: a narrációban elmagyarázzák, hogy az a pont, ahol éppen vagyunk milyen módon kapcsolódik a történelmi eseményekhez.

Nagy segítség volt a ScreenRant – köszönjük is nékik!

Vannak videojátékok, amik tényleg tanítanak. Különben is:

Ezt dörgöld anyád orra alá: okosabb leszel, ha játszol!

×