Todd Howard egyértelműen a te számítógépedet teszi felelőssé az esetleges hibákért és teljesítményproblémákért. Egyetértesz?

2023.09.07. – Tegnap végre megjelent a Starfield, így bárki pörgetheti a várva várt űrkalandot. Azonban a PC-fejhasználók rendre beszámolnak valamilyen teljesítményproblémáról, amiért elsősorban a Bethesdát okolják. Szerintük ugyanis a Starfield nincs megfelelőn optimalizálva, így érthető az is, hogy miért olyan népszerű a rajongói DLSS mod.

A Bloomberg a Starfield hivatalos megjelenését követően rövid interjút készített Phil Spencerrel és Todd Howarddal. Ebben persze szóba kerültek a gyenge PC-s optimalizálással kapcsolatos panaszok, de Howard erre csak annyit tudott mondani,

hogy valószínűleg csak jobb hardverre van szükség.

Optimalizálatlan lenne a Starfield?

„Sokak nagy kérdése, hogy miért nem optimalizáltad ezt a játékot PC-re?” – tette fel a kérdést a műsorvezető.

„Megtettük, nagyszerűen fut” – mondta Todd Howard, miközben Phil Spencer nevetett. „Ez egy next-gen PC-s játék, és mi tényleg bele tettük a legjobb technológiát. Szóval lehet, hogy frissítened kell a PC-det ehhez a játékhoz. Rengeteg nagyszerű dolog van benne, és a rajongók fantasztikusan reagálnak rá” – mondta a Bethesda vezető producere és rendezője, Todd Howard.

Kétségtelen, hogy a Starfield early access megjelenése óta jönnek a panaszok arról, hogy PC-n kissé nehézkesen fut a játék. Egyesek szerint a csúcs videokártyákkal, mint az RTX 4090 és 7900 XT, nincs gond és egyenletes az FPS, míg mások szerint állandó döcögés és összeomlás tapasztalható. A Redditen szintén nagyon sokan számoltak be gondokról, amiért az optimalizátlanságot okolják. Nem a gépüket.

Lehet, hogy igazuk van?

Annak ellenére, hogy sokan a megfelelő rendszerkövetelmények mellett indítják el a játékot, valóban tapasztalnak teljesítményproblémákat. Úgy tűnik azonban, hogy a legtöbb esetben az erősebb hardver jobban teljesít a játékban. Lehetséges, hogy valóban olyan játékok jelennek már meg 2023-ban, melyek igenis megkövetelik a legújabb PC-c hardverek meglétét. Néhány évvel a jelenlegi generációs konzolok bevezetése után vagyunk, miközben a PC-s játékfejlesztés is folyamatosan fejlődik.

Az elvárások minden fejlesztés során egyre nagyobbak, így a jó teljesítményhez megfelelő eszközök is kellenek. Ez alól a Starfield sem kivétel. A játékban a Bethesda és az AMD együttműködése miatt nincs DLSS, helyette az FSR2 használata mellett döntöttek. A kontextus kedvéért: a DLSS egy olyan technológia, amit a modern Nvidia kártyák használnak a felbontás felskálázására, így 4k vagy 1440p felbontásban is lehet játszani teljesítményromlás nélkül. Természetesen a modderek gyorsan megalkották a DLSS modot, felváltva az FSR2-t, amit sokan javasolnak letölteni a legjobb PC-s élmény érdekében. Ehhez azonban RTX kártyára van szükséged.

Mindezek mellett rengetegen remélik, hogy a Starfield a jövőben hivatalos DLSS támogatást kap, valamint több grafikai lehetőséget, hogy megtaláljuk a teljesítmény szempontjából a legjobb beállítást. Neked is döcög a Starfield?

Ezt láttad?

11 percnyi tömény játékmenetet kaptunk az év leggyönyörűbb játékából

×