Sajnos a WoW játékosoknak sokszor a saját bőrükön kell megtanulniuk, hogy a temérdek játékóra egy pillanat alatt a semmibe veszhet.

2023.09.04. – A World of Warcraft, vagy rövidebb formájában WoW, egy rettenetesen sikeres MMO játék. A kategóriájának királyának tartják mind a mai napig, megjegyzem joggal, sőt mi több, a Retail verzióval párhuzamosan a Blizzard már egy Classic kiadást is fenntart a rajongók számára. Utóbbi pontosan azt tudja, amit sokan elvárnak tőle, szimulálja a régi időket, minimális életminőség javításokkal karöltve.

 

Most ismét hatalmasat lendült a WoW Classic iránti érdeklődés. A kiadó ugyanis élesített egy hivatalos Hardcore módot a játékon belül, ami újabb fűszercsomagot öntött a már egyébként sem könnyen emészthető levesbe. Temérdek játékban található Hardcore mód, viszont a World of Warcraft kontextusában talán az egyik legkellemetlenebb és legstresszesebb helyzetbe kerülünk, ha úgy döntünk, bevállaljuk. A Hardcore WoW-ban egyetlen hiba is végzetes lehet, s akár többszáz órányi játékot dobhatunk ki egy pillanat alatt a kukába. Ha szeretett karakterünk a játékon belül fűbe harap, akkor sajnos úgy is marad, nincs esély a felélesztésére. Teljesen mindegy, hogy milyen cuccaink voltak, vagy mennyi időt raktunk bele a fejlesztésébe. Nincs más lehetőség, csak egy újat csinálni, vagy végérvényesen magunk mögött hagyni a Hardcore módot.

Mentőöv, vagy akasztófa?

A World of Warcraftban megjelenése óta megszámlálhatatlan mennyiségű képesség és speciális effekt ütötte fel a fejét, meg vagyok győződve arról, hogy a legnagyobb rajongók sem ismernek mindent betéve ezen a területen. A Hunter kaszt egyik érdekes képessége a Freign Death, ami szorult helyzetekben hivatott megmenteni karakterünk életét. Ha túl sok ellent aggrózunk magunkra, vagy csak simán túl erősnek bizonyul az a mob, aminek nekimentünk és el akarjuk kerülni a legrosszabbat, halottnak tettethetjük magunkat, amíg elül a baj, aztán pedig mintha mi sem történt volna, újból útnak állhatunk. Ezt a hatást összesen hat percig tarthatjuk fenn, utána karakterünk felpattan és amíg ismét meg nem mozgatjuk, marad a helyén.

World of Warcraft – Blizzard

Egy Walldewd nevű játékos most a saját bőrén tanulta meg, hogy a WoW Classic bizony tényleg mindent magával hozott abból, amit régen tapasztalhattunk benne. Még a Vanilla WoW idején éles volt egy Freign Death bug, ami azt eredményezte, hogy a tettető karakter ténylegesen meghalt, ha letelt a 6 perc. Ezt a Blizzard egyébként a Burning Crusade megjelenésével javította a játékban. Most már a Wrath of the Lich King kiegészítő idején járunk a Classicban, így már érthetően nem kellene jelen lennie egy ilyen hibának, még akkor sem, ha 1/1 lemásolták a korábbi verziókat, nem? Nos…

Halálos tea

Walldewd éppen az aukciós házban tette a dolgát, amikor hirtelen megjött a kedve egy teához. Poénból bekapcsolta a 31-es szintű Hunterén a Freign Deatht, felállt a gépétől és elment vizet forralni az italhoz. Mikor visszaért karakteréhez, akkor vette észre, hogy Huntere már közel sem tetteti magát halottnak, az örök vadászmezőkön jár éppen.

Kiderült, hogy a korábban javított hiba a WoW Classicban is felütötte a fejét, s ember tudja mióta pusztítja a védtelen Huntereket. Walldewd szerencsétlen története és felszólalása remélhetőleg eljut a Blizzard fülébe is és mihamarabb javítják a szóban forgó hibát. Hiszen ennél kellemetlenebb élményt aligha lehet okozni WoW Hardcore játékosnak.

Ezt olvastad már?

Hogyan játszik a harmadik világ? Ilyen a gaming szegény országokban

×