Jól érzed: az Instagram legnagyobb arcai olyan sokat keresnek egyetlen posztban elhelyezett reklámmal, amennyi bőven elég lenne az egész életükre is akár.

Amióta a közösségi médiában való tetszelgéssel pénzt is lehet keresni, egyre többen és többen álmodoznak arról, hogy semmittevő celebkedéssel, néhány fellőtt és agyonretusált képpel, videóval, semmitmondó posztokkal majd atomkirály áloméletet élnek.

Mondjuk ilyen „karriert” jellemzően a kevésbé szégyenlős lányok tudnak befutni, akik legnagyobb keltetője az Instagram. Bár a TikTok hirtelen népszerűvé válásával nagyon divatos jó előre temetni a korábbi platformokat, a valóság azonban az, hogy továbbra is – így sorban – a Facebook, a YouTube és az Instagram a leglátogatottabb közösségi oldal a világon.

Sőt, bár a TikTokon is lehet már jó pénzeket keresni táncikával és tátikával (jó-jó, dögivel akadnak értékes tartalmak is, csak azok nem annyira jövedelmezők), de a legnagyobb riválisnak számító Instagram egyelőre még mindig jobban meg tudja tölteni a pénztárcát. Legalábbis akkor, ha már egy befutott, ismert celebritás vagy. Plusz az sem hátrány, ha nő vagy.

A számok nem hazudnak!

Ez a kép „valakinek” 638 millió forintjába került | Kép: Instagram – Kylie Jenner

A HopperHQ 2022. szeptemberi számai szerint ugyanis a posztonként legjobban kereső top10 influenszer közül hét bizony hölgyemény. És hiába kukkantanánk rá a kibővített 20-as kereseti listára, attól ez az arány még nem változik: 13 nő, 7 férfi. Ami viszont még érdekesebb, hogy kicsodák ők, illetve, hogy mit is csinálnak:

  • a hét férfiből 4 sportoló, 2 színész és egy énekes
  • míg a 13 nőből 8 énekesnő/zenész, és 5 valóságshow sztár.

A 2022-es statisztikák szerint az Instagram legjobban kereső sztárja a szaúdi ligában focizó, de már inkább celebkedő Cristiano Ronaldo, aki egyetlen posztért 2 millió 397 ezer dollárt, azaz 851 millió forintot is szemrebbenés nélkül elkér. Cserébe akkor 442 millió követőhöz juttatja el a reklámot – ami 2023 augusztusára már 602 millió emberre nőtt.

A második helyen a valóságshow sztár Kylie Jenner áll, aki posztonként 1,8 millió dodót ~ 638 millió forintot szakít. Róla azt érdemes tudni – már amellett, hogy a híresen hírhedt Kardashian-klán tagja, hogy a Forbes szerint egy időben ő volt a világ legfiatalabb self-made milliárdosa, aki mindösszesen 26 évesen keres ilyen őrületes pénzt pusztán reklámokból. A 20 legtöbb követővel rendelkező Insta-fiókból 5 Kylie-hoz köthető.

Őt követi szorosan Lionel Messi, aki 628 millió forintnak megfelelő 1,77 millió dollárt számláz ki bárkinek, aki őt választja valamilyen reklámra. Nem sokkal lemaradva, de így sem szomorkodva érkezik Selena Gomez, aki 1,73 millió dollárt, 613 millió forintot keres egy poszttal, míg a büszke és gazdag top5 utolsó helyén Dwayne „The Rock” Johnson áll a maga 1,71 millió dolláros ~ 606 millió forintos posztonkénti tarifájával.

Kép: Visual Capitalist

A követőszám nem egyenlő az értékkel!

Az persze fontos, hogy sok követője legyen annak, aki az Insta-pózolásból szeretne megélni, ugyanakkor a több rajongó nem feltétlenül arányos a több pénzzel. A celebeknek reklámértékét ugyanis más tényezők is meghatározzák, például milyen hatékonysággal juttatják célba az üzenetet, vagy hogy mennyire hitelesek a követők szemében.

Ha például valaki nagy hatékonysággal dolgozik, például 100 emberből 80 lekattintja a reklámot, netalántán még vásárol is, akkor hiába van kevesebb követője, a reklám nála érhet többet. Egy ilyen listán például ezért lehet a 12. helyen CR7, Kylie Jenner pedig a 16-on, Katy Perry pedig az elsőn.

A HopperHQ erről is készített egy húszas listát, az utolsó centig kiszámolva, hogy melyik celebnek, mennyire vastagon fog a tolla a számla kiállításakor:

Szóval ennyibe kerülnek a hirdetőknek a legnagyobb Ista-sztárokkal reklámozni egy-egy terméket. Ehhez valószínűleg nehéz lesz felnőnie annak, aki kizárólag a pózolásra építené a jövőjét, hiszen akármelyik listát mustrázzuk azt azért jól láthatjuk, hogy a hírnévnek kell, hogy legyen valami alapja, valami teljesítmény mögötte – legyen az a sportolás, a zenélés, vagy akár reality bohóckodás.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Így néznek ki MA a világ leghíresebb és legimádottabb gyerekszínészei

×