A Facebook algoritmusai végre nem helyetted fognak döntést hozni arról, hogy hogyan szeretnél tartalmakat nézni a felületeiken.

2022.08.22. – A Meta kénytelen lesz végre megfelelni az Európai Unió szabályainak abból a szempontból is, hogy hogyan jelenítse meg számodra a tartalmakat. Ezt választható opcióként kell feltüntetnie, mind a Facebookon, mind pedig az Instagramon – írja az Endgadgetre hivatkozva a HVG. A változás a Facebookon a Stories és az Instagramon a Reels tartalmakra, vagyis összefoglalva, a rövid videós Történetekre vonatkozik. A lényege az, hogy a Digital Services Act nevű uniós törvénynek megfelelve

lehetővé kell tenni a felhasználóknak, hogy időrendi sorrendben nézhessék a történeteket.

Ez hatalmas változás és visszafordulás a platformoknak, hiszen, ha emlékszel: egy évekkel ezelőtti állapot fog visszaköszönni. A módosítás, amelyen máris komoly erőkkel dolgoznak a Meta munkatársai, átláthatóbbá és személyre szabhatóvá teszik a tartalmakat. Azoknak az embereknek a Reels-videói például, akiket követsz, nem csak random eléd dobálva lesznek megtekinthetők, hanem a legújabbtól a régebbiek felé is.

Forrás: Freepik

Egyelőre nem teljesen tiszta, hogy mindez hogyan fog kinézni a gyakorlatban, már csak azért sem, mert az Instán ma is elérhető hasonló listázási lehetőség. Szembetűnőbb lesz viszont a keresés változása, hiszen kulcsszavakat beütve is kaphatunk találatokat, ahelyett, hogy a tevékenységnapló alapján találják ki, mit akarsz látni.

Átláhatóbb Facebook-reklámok

A Meta kibővíti a hirdetési könyvtárát is. Megjeleníti és archiválja az összes olyan reklámot (egy éven belül), ami uniós felhasználókat céloz. Ebben az archívumban látható lesz a futtatás dátuma, minden célzáshoz használt paraméter, a hirdetést fogadó személy és sok minden más. Két új eszközt szintén bevezetnek, a kutatók számára. Ezekkel oldalak, bejegyzések, csoportok és események nyilvánosan elérhető tartalmait lehet majd vizsgálni.

A változásoknak hivatalos határideje még nincs. Egyelőre csak annyit osztottak meg, hogy valamikor a hónap végétől indulnak a változások, de a Meta azt ígéri, időben értesíteni fogja a usereket.

És még itt van ez is:

Bekeményít az EU: a Facebook pitizhet, hogy reklámot küldhessen neked

×