Végre: nem leszel többé kiszolgáltatva a Facebook kénye-kedvének, hogy milyen hirdetésekkel bombázzon. Kivéve, ha direkt akarod.

2023.07.06. – Minden közösségi média felhasználó számára fontos döntés született az Európai Unió Bíróságán. A szerv, ami korábban rekord bírságot is kiszabott a Metára, a Facebook személyre szabott hirdetéseit korlátozza le. Az Engadget híre szerint ahhoz, hogy ilyen reklámokat jeleníthessen meg az Európai Unió területén, a Facebooknak az előzetes jóváhagyásodat kell kérnie. És ez jó.

Forrás: Freepik

A Meta saját pofátlanságának köszönheti, mind a büntetést, mind pedig az új szabályozást, ami számottevő mértékben rogyaszthatja meg az európai reklámbevételeit. Mint ismert, az EU szemét sokáig csípte a Facebook viselkedése, hiszen a közösségi felület folytatólagosan semmibe vette az érvényben lévő adatvédelmi rendelkezést, a GDPR-t. A vállalat törvénysértő módon erőltette rá a userekre a személyre szabott reklámokat,

de ennek most vége.

Igen, ám, csak még nem tudni, hogy milyen módon tartatják be a szabályt, ahogy azt sem, hogy miképpen hagyatják veled jóvá a hirdetéseket. A törvény megszületett, nyilván még finomítják, mielőtt jogerőre emelkedik, a Meta meg addig vizsgálgatja a bírósági döntést. Ezt a The Wall Street Journalnak erősítették meg, hozzátéve: egyelőre nem kívánnak többet mondani az ügyben.

Korábban vakmerőbbek voltak – az európai kivonulást is belengették:

Olyan durván megbüntették a Facebookot, hogy akár meg is szűnhet az EU-ban

×