A játékosok szerint az Overwatch 2 a legeslegrosszabb játék a Steamen
A Blizzard úgy gondolja, hogy az Overwatch 2 egyre csökkenő játékosszáma a Battle.net kizárólagosság miatt lehet, amire most a Steam játékosok frappáns választ adtak.
A Blizzard úgy gondolja, hogy az Overwatch 2 egyre csökkenő játékosszáma a Battle.net kizárólagosság miatt lehet, amire most a Steam játékosok frappáns választ adtak.
A Blizzard úgy gondolja, hogy az Overwatch 2 egyre csökkenő játékosszáma a Battle.net kizárólagosság miatt lehet, amire most a Steam játékosok frappáns választ adtak.
2023.08.14. – A múlt héten újabb rubrikát kanyaríthattunk a videojátékok egyre vaskosabb történelemkönyvébe, amikor 26 év után a Blizzard végre szakított a Battle.net exkluzivitással. Több mint két és fél évtized alatt a csapat egyetlen játéka sem jelent meg a saját kliensükön túl, amin elsősorban azért kellett változtatni, mert drámaian bezuhant az Overwatch 2 játékosszáma.
Így tehát a komoly botrányokon és egy felvásárláson áteső stúdió a Steamre költöztette a szebb időket is megélt hőslövöldét, abban reménykedve, hogy ezzel majd több játékos fog fejest ugrani a multiplayer meccsekbe. Mondjuk úgy, hogy a számításuk bejött, hiszen 75.000 játékos a megjelenés napján valóban ráugrott az ingyenes, ám mikrotranzakciókkal alaposan kitömött játékba, ez a bázis azonban a hétvégével egyre csökkenni látszott.
Szombaton 71.406 fő indított meccseket a Steamen keresztül, vasárnap pedig már csak 67.509 játékosban mérték a napi csúcsot.
Persze ezekkel a számokkal így is simán belőtte magát a Steam top20 címei közé, az azonban beszédes, hogy olyan játékok előzték a sorban, mint az kockazombi akciójáték Unturned, vagy az ősrégi (bár a mai napig irdatlan szórakoztató) Team Fortress 2. Mondjuk a SteamDB szerint legalább a népszerűségi toplisták élére sikerült valahogy feljutnia, azt viszont közel sem a játékosok számának köszönheti.
A játékra hirtelen rekordmennyiségű visszajelzés érkezett, több, mint amennyien igazából pörgetik az OW2-t. A cikk írásának pillanatában összesen 113.659 ember értékelte a Blizzard játékát, 91%-uk pedig brutálisan lehúzta azt. Köztük több magyar is hangot adott a véleményének, miszerint
… és így tovább, és így tovább, több ezer soron keresztül. Az értékelések az angol nyelvre váltva sem térnek el nagyon egymástól, a legtöbben hasonló kritikákkal illetik a Blizzardot és az Overwatch 2-t, leginkább a “mocskosul” túlárazott mikrotranzakciós és a Battle Pass rendszert ekézve.
Ezeknek az értékeléseknek hála az Overwatch 2 a Steam egyik legrosszabbra értékelt játéka, amely jelenleg a „Rendkívül negatív” plecsnivel büszkélkedhet.
A Steam250.com legrosszabbra értékelt játékait tömörítő listája szerint az OW2 letaszította a kulatrónról a War of the Three Kingdoms, amely ezidáig lehetett a platform legtrágyább címe.
Mivel ezt az arányt aligha fogják megváltoztatni már, maximum mérsékelni, ez akár jelzésértékű is lehet a Blizzard felé. Ugyanakkor azt sem érdemes elfeledni, hogy valami hasonló történt a Diablo Immortal esetében is, amit szintén tömegével húztak le a kritikai összesítő oldalakon – melyeken nem mellesleg az OW2 is meglehetősen szarul áll az 1.4 pontos közösségi értékelésével (a tízből).
Akkor teljesen nevetségesnek neveztem a hisztit, amit fenn is tartok. A Diablo mobilos etapjának ugyanis van egy sztorimódja, amit bárki végigjátszhat egyetlen fillér elköltése nélkül, és bár teljesen egyetértek abban, hogy a Blizzard valóban szürreálisan és nevetségesen felülárazza a játékbeli cuccokat, de azokra közel sem kötelező elverni a pénzt.
Az OW2 azonban merőben más. A Blizzard valóban megvezette a régi játékosait, akiknek mindenféle tartalmi extrát ígért. Kecsegtettek egyjátékos móddal, amiért most mindenkinek fizetnie kell – nem is keveset, és bizony sokszor valóban érezni, hogy az, aki költ a játékra előnyre tesz szert, miközben az OW1 veteránok nevetségesen kevés pluszt kaptak ahhoz képest, amennyire túlárazottak a mikrotranzakciók.
Mindezek ellenére azonban valószínűleg nem fog sokáig sírdogálni a Blizzard vezetősége. Az Overwatch 2 valószínűleg a negatív kritikák ellenére is jókora boostot kapott a Steames megjelenéssel, és az is egészen biztos, hogy nagyon sokan vannak, akik hajlandóak ilyen árakon is bevásárolni, ami épp elégséges a rendszer fenntartásához.
Pont, mint az összes többi játékban. A Fortnite-ban, a Fifában (EA FC), a Warzone-ban, az Apex Legends-ben, a GTA V Online-ban mind ugyanilyen mohósággal szembesülhetünk, de a fejlesztők nem változtatnak, mert több tízezrek, nem ritkán milliók dőlnek be a mikrotranzakciók egyre csábítóbb hívásának. A legmegfelelőbb módja tehát a tiltakozásnak az volna, ha egyszerűen nem játszunk ezekkel a véleményezett játékokkal – és a pontozás során leírt véleményünkben is erre buzdítjuk azokat, akik most még valamiért bedőlnek a mikrotranzakciós pszichológiának.
A gamerek felét felbosszantja a játék – Az is kiderült, melyik a legbosszantóbb