Tudjuk, hogy a Doom már bármin elfut, de hogy egy billentyűzet egyetlen billentyűjén is játszható, az már tényleg nagyon vad.

2023.08.10. – A klasszikus Doom már tényleg bármin elfut? A kérdésre a válasz nagyon egyszerű, elég csak arra a sok-sok cikkre gondolni, ami mi is megírtunk a témával kapcsolatban. Igen, a Doom elfutott már többek között a Kia és Hyundai autók kijelzőjén, a teletexten, számológépen, karácsonyfadíszen. De láttuk már az FPS-t futni Windows jegyzettömbön, MilkyWay csokin, sőt egy LEGO-kockán is. A határ a csillagos ég, a technika pedig nem áll meg.

Korábban láttunk már olyat is, hogy a Doom egy LCD-s billentyűzet egyik billentyűjén fut, de az csupán csak kijelzőként szolgált. Most valaki olyan billentyűt készített, ami önmagában képes futtatni a játékot.

Ez azt jelenti, hogy ezúttal egy olyan billentyűzetről van szó, ami önmagában egy hardver is. A billentyű egy apró, egyedi nyomtatott áramkört és a Raspberry Pi RP2040 mikroprocesszorát rejti magában. Ezt a nagyon menő holmit Bob készítette a TheKeebProject-től, felhasználva egy meglévő Doom portot a Raspberry Pi RP2040-hez. Utóbbit Graham Sanderson hozott létre a nagyon apró kijelző támogatásához szükséges módosításokkal.

Ami a legdurvább, hogy jól látható az összes akció, és teljesen játszható.

Ami még durvább, hogy ez az egész nem egyszerűen a Doom futtatásáról szól. A játék ilyen módon az eredeti 300X200-as felbontással pereg, sztereó hangot kapott, ráadásul lehet benne menteni, betölteni a korábbi előrehaladást, sőt csalások és multiplayer funkciók is elérhetők. A kijelző mérete amúgy csak 1,14 hüvelyk, de TFT LCD, amit pár dollárért lehet beszerezni.

Ami ennél még érdekesebb, hogy a kis billentyűt bárki elkészítheti otthon, ha szeretne egy ilyen pici Doomot otthonra. A teljes nyílt forráskódú projektfájlokat és egyebeket ugyanis feltöltötték a GitHub oldalára is.

Ha egyébként nem tudnád, a Doom volt az id Software harmadik nagy független megjelenése a Commander Keen (1990-1991) és a Wolfenstein 3D (1992) után. Az id 1992 májusában kezdte el fejleszteni a démonok elleni harcra összpontosító játékot, ami a fejlesztő John Carmack új 3D-s játékmotorjával készült, és sötétebb stílusú volt, mint a korábbi címeik. A játékot az id saját maga adta ki három epizódból álló sorozatban.

Ezt láttad?

Jön a hivatalos Call of Duty társasjáték, és egész jól néz ki

×